دوشنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۱ / ۱۰:۰۴
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۳۶۷۵۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل
مدیر تنظیم بازار وزارت صنعت و تجارت

تعرفه واردات میوه تغییر نمی‌کند

به دلیل این‌که تولید داخلی میوه و مرکبات کفایت شب عید را می‌کند، برنامه‌ای برای کاهش تعرفه‌ی واردات میوه وجود ندارد.

علی‌اکبر پورکاوه، مدیر کل تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره‌ی ذخیره‌سازی موز در شب عید اظهار کرد: در حال حاضر واردات موز ممنوعیتی ندارد و برای ذخیره‌سازی آن توافقاتی با بخش خصوصی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: نیاز شب عید به میوه موز حدود 200 هزار تن است و بر سر قیمت آن نیز توافقی نکرده‌ایم ولی به‌طور قطع در شب عید قیمت متعادلی را برای آن در نظر می‌گیریم.

مدیر کل تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این‌که ارز مبادله‌ای به موز تعلق نمی‌گیرد، خاطر نشان کرد: موز تعرفه‌ای ندارد و با ارز آزاد وارد کشور می‌شود.

پورکاوه ادامه داد: هماهنگی‌های لازم انجام شده است که اگر بخش خصوصی برای واردات موز نیاز به تسهیلات دارد، هماهنگی‌های آن از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شود.

وی هم‌چنین با تاکید بر این‌که برنامه‌ای برای کاهش تعرفه‌ی واردات سایر میوه‌ها وجود ندارد، خاطر نشان کرد: تولید داخل کفایت لازم را کرده و ذخیره‌سازی مطمئنی انجام شده است.

او ادامه داد: تشکل‌های خصوصی کار ذخیره‌سازی را انجام داده و دولت برنامه‌ای برای ذخیره‌سازی میوه و مرکبات ندارد.

پورکاوه در این باره با بیان این‌که دولت صرفا هماهنگی‌ لازم را برای کار ذخیره‌سازی انجام می‌دهد، تصریح کرد: تشکل‌های خصوصی، شبکه‌ توزیع و شبکه تامین به یکدیگر متصل شده و امکان حمل‌ونقل نیز فراهم شده است.

وی در پایان گفت: سیب در مراکز استان‌ها ذخیره‌سازی شده و مرکبات هم فعلا در انبار‌های تولید‌کنندگان موجود است و برنامه‌ی حمل‌ونقل آن نیز از اواخر سال جاری انجام می‌شود.

 

 

ایسنا

(دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۱) ۱۰:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها