دوشنبه / ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۲:۵۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۱۲۰۶۶۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
بازار
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

۱۵۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در بهمن| صادرات گوشت مرغ به خاورمیانه

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی از صادرات گوشت مرغ خبر داد و گفت: در بهمن ماه سال جاری ۱۵۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی داشتیم.

مسعود امرالهی در خصوص وظیفه وزارت جهاد کشاورزی برای نظارت بازار محصولات کشاورزی اظهار داشت: در دولت سیزدهم اجرای قانون انتزاع که یکی از ارکان اصلی آن وزارت جهاد کشاورزی بود به این وزارتخانه تکلیف شد و نظارت بر بازار هم یکی از این وظایف بود.
مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی افزود: از اول دی ماه سال ۱۴۰۰ که دفتر بازرسی و نظارت در وزارت جهاد کشاورزی تاسیس شد، این دفتر تاکنون نقش تاثیرگذاری داشته است.
امرالهی تصریح کرد: از ابتدای دی ماه ۱۴۰۰ تا ۲۰ دی ماه ۱۴۰۲، حدود یک میلیون و ۷۷۰ هزار بازرسی توسط دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در سراسر کشور انجام شده که از این میزان ۱۹۵ هزار تخلف ثبت شده است.
وی ابراز امیدواری کرد: در سال جدید این آمار و ارقام کاهش یابد تا شاهد بازار آرام‌تری باشیم.
مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به طرح تخصصی نظارت و بازرسی در هیات دولت گفت: حوزه جهاد کشاورزی مسوول تامین بازار از میوه شب عید تا خرمای ماه رمضان، شکر، برنج و است؛ بنابراین مصوب شد بازرسی بر تامین کالاهای اساسی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی و بازرسی بر بازار و توزیع بر عهده سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باشد.
وی افزود: از ابتدای اسفند بخشنامه‌ای را مبنی بر نظارت بر بازار و تامین به سراسر کشور ابلاغ کرده‌ایم و حدود ۱۵ هزار بازرسی از ابتدای اسفند انجام شده است که در منشأ تامین و مراکز تولیدی انجام و حدود ۱۳۰۰ پرونده تخلف در این ایام ثبت شده است.
امرالهی خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر بنا بر دستور وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر تشدید نظارت برای تامین مایحتاج عمومی مردم در ماه رمضان مانند شکر، خرما، حبوبات و اقلام دیگر، اقدامات لازم انجام شده تا بازار ماه رمضان در آرامش کامل باشد که به این منظور در مراکز عمده هم ورود پیدا کرده‌ایم.
وی ادامه داد: در میادین میوه و تره‌بار بازرسان ما از ساعت ۱۸ تا فردا حضور دارند تا تخلفی در تامین میوه انجام نشود.
مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: ما از زمان اجرای قانون انتزاع برای رفاه حال مردم و عدم تداخل سامانه‌ها، از سامانه ۱۲۴ برای ثبت شکایت و تخلف‌ها در حوزه محصولات کشاورزی در عرصه عمده و خرده‌فروشی استفاده کردیم که ۹۰ درصد از بازرسی‌ها از ثبت تخلفات توسط مردم پیگیری و اجرایی شد.
وی افزود: ما به حمایت مردم به دولت اعتقاد داریم، ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد صنفی در کشور مشغول فعالیت هستند که از این میزان بیش از ۸ هزار اتحادیه و تشکل به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند.
امرالهی با بیان این که وزیر جهاد کشاورزی اعتقاد بالایی به تشکل‌ها دارد، گفت: در بهمن ماه ۱۵۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی داشتیم که این میزان در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی‌سابقه بود و با این جوجه‌ریزی تامین مرغ بازار را در این ایام خواهیم داشت و ضمن تامین بازار داخلی و ذخایر راهبُردی، صادرکننده گوشت مرغ در خاورمیانه خواهیم بود.


(دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲) ۲۲:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها