یکشنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۹:۴۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۱۲۰۶۴۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

طرح تشدید نظارت بر فرآورده‌های خام دامی تا عید فطر ادامه دارد

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی گفت: امسال طرح تشدید نظارت بر بهداشت فرآورده‌های خام دامی از ۲۰ اسفند آغاز شد و تا عید فطر ادامه دارد.

حسن اختیارزاده در حاشیه بازدید طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی یکی از مراکز عمده عرضه فرآورده‌های خام دامی در جمع خبرنگاران گفت: امسال  طرح تشدید نظارت بر بهداشت فرآورده های خام دامی از ۲۰ اسفند آغاز و تا عید فطر ادامه دارد.
او با بیان اینکه نظارت سازمان دامپزشکی بر فرآورده های خام دامی در طول سال ادامه دارد، افزود: در این طرح حدود ۶۵۰ اکیپ ثابت و بیش از ۱۵۰۰ اکیپ سیار  فعال است.
اختیارزاده ادامه داد: بنابر هماهنگی صورت گرفته کشتارگاه ها در همه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان به جزء روز اول فروردین ماه و پنجشنبه ها فعال هستند و نگرانی در این خصوص نداریم.
به گفته او، طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی فرآورده های خام دامی از ساعت ۸ صبح تا ۸ بعدازظهر خارج از زمان اداری انجام می شود.
این مقام مسئول ادامه داد: سازمان دامپزشکی کشور به جزء نظارت بر محصولات تولیدی داخلی، سردخانه ها، کشتارگاه ها، واحدهای فرآوری و بسته بندی گوشت و عرضه آن بر واردات گوشت  نظارت دارد به طوریکه این محصول طی مراحل قانونی بهداشتی و قرنطینه ای ترخیص و وارد کشور می شود.
او با بیان اینکه سازمان دامپزشکی متولی نظارت بر فرآورده های خام دامی است، افزود: این امر بدون کمک ناظران بهداشتی که عضو سازمان نظام دامپزشکی هستند، ممکن نیست زیرا این افراد در تمامی مراکز فراوری، کشتارگاه ها، بسته بندی نظارت دارند.
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور درباره برخورد با متخلفان فرآورده های خام دامی گفت:  طبق قوانین و مقررات قوه قضاییه و سازمان تعزیرات حکومتی با متخلفان برخورد خواهد شد.
او گفت: از سنوات گذشته تاکنون سازمان دامپزشکی نسبت به استقرار دائم ناظران و مسئولان فنی و بهداشتی در واحدهای کشتارگاه ها، فراوری و بسته بندی اقدام کرده بود به طوریکه در برخی واحدها چندین ناظر بهداشتی مشغول هستند و حتی در واحدهایی مثل کشتارگاه ها که از حساسیت بالایی برخوردار است چندین مسئول فنی بهداشتی و ناظر دولتی فعالیت دارند تا این اطمینان حاصل شود که محصول سالم به دست مصرف کنندگان می رسد.

(یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲) ۱۹:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها