یکشنبه / ۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۲۰۳۴۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

کشاورزان مدیریت مصرف آب را پیوسته در دستور کار قرار دهند

رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به شرایط کم بارشی نسبت به سال قبل به کشاورزان توصیه می‌شود که مدیریت مصرف آب را پیوسته در دستور کار قرار دهند.

احد وظیفه گفت: بنابر آمار از ابتدای سال زراعی تاکنون مجموع بارش ۷۹.۴ میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد و دوره نرمال ۴۰ درصد کم بارشی داشتیم‌.
او با بیان اینکه استان تهران ۳۶ درصد نسبت به دوره نرمال کم بارشی داشته است، افزود: استان‌های شمال کرمان، خراسان جنوبی، یزد، هرمرگان، فارس، سیستان و بلوچستان و تهران نسبت به دوره نرمال بارش کمتری دریافت کرده است‌.
وظیفه ادامه داد: طی این هفته بارندگی‌های خوبی در حوزه مرکزی، جنوب و شرق کشور خواهیم داشت که بر این اساس مناطقی که کمترین بارش را دریافت کردند، از این بارندگی‌ها بهره مند می‌شوند. همچنین هفته دوم اسفند اکثر بارش‌ها در حوزه سواحل شمالی و غرب کشور است.
رئیس مرکز خشکسالی با بیان اینکه بارش‌های بهار ۲۵ تا ۲۶ درصد بارش سالانه را تامین می‌کند، افزود: اگر با ۳۰ درصد کم بارشی از زمستان خارج شویم و همواره بارش‌های نرمال در فصل بهار داشته باشیم، اما بازهم به شرایط نرمال نخواهیم رسید. براین اساس کشاورزان مدیریت هوشمندانه مصرف آب را باید در دستور کار قرار دهند تا با کمبود آب روبرو نشوند یا محصولشان دچار افت نشود.
او گفت: با توجه به توده هوای سرد که در نیمه شمالی کشور حاکم است، احتمال یخ زدگی وجود دارد. از این رو کشاورزان با انجام اقدامات لازم باید از یخ زدن محصولاتشان جلوگیری کنند.

(یکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲) ۱۵:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها