چهارشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۲۰۲۹۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

سنددار کردن زمین‌های کشاورزی پرونده‌های محاکم قضایی را کاهش می‌دهد

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: با سنددار کردن اراضی کشاورزی حجم زیادی از پرونده‌های حوزه زمین در محاکم قضایی کاهش می‌یابد.

رضا افلاطونی در چهل و پنجمین نشست قرارگاه مرکزی صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی بیان کرد: تثبت مالکیت با اجرای رفع تداخلات و سنددار کردن اراضی کشاورزی محقق می‌شود و با این اقدام حجم زیادی از پرونده‌های حوزه زمین در محاکم قضایی کاهش می‌یابد.
وی افزود: همه اقدامات سازمان امور اراضی و سازمان ثبت اسناد و املاک پلاک محور است و استان‌هایی که در رفع تداخلات به صورت بلوکی کار کرده‌اند باید آن را تبدیل به پلاک کنند.
وی اضافه کرد: استان‌ها تعداد جلسات کارگروه رفع تداخلات را افزایش دهند و به کیفیت انجام رفع تداخلات هم توجه ویژه‌ای داشته باشند.
رضاافلاطونی گفت: اصل بر ممنوعیت تغییر کاربری اراضی کشاورزی است و باید نظارت بر مجوزهای صادر شده وجود داشته باشد.
رئیس سازمان امور اراضی کشور تأکید کرد: طبق قانون هرگونه ساخت وساز در  اراضی درجه یک و دو کشاورزی، ذخیره‌گاههای ژنتیکی و جنگل‌های دست کاشت ممنوع است و همه استان‌ها باید به آن توجه کنند.
وی تصریح کرد: فعالیت‌های مختلف باید در مکان مخصوص آن انجام شود، برای مثال فعالیت‌های صنعتی بایددر شهرک‌های صنعتی انجام تا تغییر کاربری دراین خصوص در  اراضی کشاورزی اتفاق نیافتد.
وی گفت: تاکنون بیش از ۶۵ درصد از اراضی کشور رفع تداخلات شده است و این نتیجه همکاری و تعامل همه دستگاه‌های ذیربط است.
افلاطونی اضافه کرد: نقشه جامع کاربری اراضی نیز در دست تهیه است که با این نقشه آمار کامل ودقیق مساحت اراضی کشاورزی و منابع طبیعی کشور مشخص می‌شود.
 
چهل و پنجمین نشست قرارگاه مرکزی صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی با حضور رئیس سازمان امور اراضی کشور، معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، معاون امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی، نمایندگان دستگاه‌های عضو، معاونان و مدیران سازمان امور اراضی کشور به صورت حضوری و استان‌های گیلان، سیستان و بلوچستان و فارس به صورت وبیناری در سازمان امور اراضی کشوربرگزار شد.
رئیس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه رفع تداخلات اراضی نماد همدلی برای حل مشکلات مردم درحوزه زمین است، گفت: رفع تداخلات اراضی نماد بارز همدلی سه قوه و نشان دهنده عزم و اراده دولت برای حل مشکلات مردم درحوزه زمین است.
(چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲) ۱۵:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها