سه شنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۱:۳۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۲۰۲۷۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

به دنبال آبیاری هوشمند در مزارع هستیم/ رفع موانع صادرات به کشور عراق

معاون امور آب وخاک وزارت جهادکشاورزی ضمن تاکید بر استفاده از آبیاری هوشمند از رفع موانع صادراتی خدمات فنی - مهندسی به کشور عراق خبر داد.

صفدر نیازی شهرکی با حضور در غرفه ایسنا در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های کشور  با بیان اینکه بارش‌های خوبی در روزهای اخیر به خصوص در غرب کشور داشتیم، گفت: در استان‌های ایلام، کرمانشاه وچهارمحال و بختیاری بارش تا ۲۰۰میلی متر  هم داشتیم. در استان تهران نیز ۱۸میلی متر بارش اندازه گیری شده است که امیدواریم این بارش ها ادامه دار باشد.
وی افزود: این برای بخش کشاورزی برای کشاورزان و دیم کاران اتفاق بسیار خوبی است.
نیازی تصریح کرد: ۳۰دی آیین نامه خاک بعد از مدت زیادی توسط دولت تصویب و ابلاغ شد که در آن تکالیف زیادی نیز برعهده ما گذاشته شده است. کارگروه ها و وظایف  متعددی تعیین و برعهده  وزارت جهادکشاورزی، محیط زیست، وزارت کشور و وزارت نیرو گذاشته شده است. در آنجا به آلودگی خاک و تخریب خاک پرداخته شده و اگر تخریب خاک توسط دستگاه‌های اجرایی   یا اشخاص حقیقی و حقوقی انجام شود، مواردی در آن دیده شده است که باید آن را به حالت اول بازگرداند.
وی در ادامه گفت: در این خصوص جلسات متعددی با استانداران گذاشتیم و مکاتباتی نیز صورت گرفته و این آیین نامه به استانها نیز ابلاغ شد.
معاون امور آب و خاک وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه آلودگی و تخریب خاک خیلی بی صدا است، گفت: امیدواریم این آیین نامه به رفع مشکلاتی که در حوزه خاک ایجاد می شود، کمک کند.
نیازی در بخش دیگری از صحبت هایش با بیان اینکه بخشی از محصولات ما در اراضی دچار کم آبیاری هستند، افزود:  در حال  تعریف پروژه ای هستیم که با کمک شرکت‌های دانش بنیان، دانشگاه و... آبیاری هوشمند و بهینه انجام دهیم.
معاون امور آب و خاک وزارت جهادکشاورزی در پایان گفت: موضوعی که به شدت پیگیر آن هستیم صدور خدمات فنی و  مهندسی است. حدود ۳۰۰ کارخانه تولیدکننده لولاها و  اتصالات و بیش از ۶۰۰ مشاور و پیمانکار داریم و کشور در حال اشباع  و توان مهندسی مازاد نیاز کشور است. امیدوارم بتوانیم موانع صادرات خدمات فنی و مهندسی  را به عراق و تاجیکستان برداریم و آن را توسعه دهیم.

(سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲) ۲۱:۳۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها