جمعه / ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۲
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۱۱۹۹۷۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

واردات برنج به ۸۰۰ هزار تن رسید

دبیر انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان برنج گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای سال تاکنون حدود ۸۰۰ هزار تن برنج توسط بخش خصوصی وارد شده است.

مسیح کشاورز، دبیر انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان برنج گفت: بنابر دستور معاون اول رئیس جمهور یک ماهی است که ثبت سفارش برنج متوقف شده است.
به گفته او، بنابر آمار از ابتدای سال تا ۱۱ بهمن حدود ۸۰۰ هزار تن برنج توسط بخش خصوصی وارد شده است که کماکان نسبت به برنامه عقب هستیم که هرچه سریع تر دولت باید تمهیداتی برای شب عید و ماه رمضان اتخاذ کند.
کشاورز ادامه داد: دولت به ازای خرید هرکیلو برنج ایرانی اجازه ثبت سفارش ۲ کیلوگرم برنج را می دهد که امیدواریم هرچه سریع تر اسناد و مدارک خرید برنج ایرانی را بررسی و تایید کنند تا ثبت سفارش برای آن شرکت ها صادر شوند که در این صورت نگرانی برای تنظیم بازار شب عید نداریم.
دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج افزود: ما معتقدیم به سبب مصادف شدن ماه رمضان با ایام نوروز باید ۳۰۰ هزارتن برنج وارد شود، اما وزارت جهاد نظرش بر واردات ۲۰۰ هزار تن برنج است که به هرحال تا قبل از پایان بهمن باید ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزارتن برنج ثبت سفارش و خرید شود، در غیراین صورت کمتر بازرگانی ریسک خرید را می پذیرد.
او از تعادل بازار برنج ایرانی خبر داد و گفت: قیمت برنج ایرانی در گذشته ۳۰۰ درصد رشد داشت و اکنون به نرخ منطقی خود رسیده است به طوریکه هرکیلو برنج با نرخ ۸۰ تا ۹۰ هزارتومان خرید و فروش می شود و از طرفی دیگر همانند گذشته اختلاف برنج ایرانی و خارجی معنادار نیست.

(جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲) ۰۹:۵۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها