چهارشنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۹
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۱۱۹۸۱۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
بازار
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

خرید برنج مازندران در پنج مرکز| پا روی گلوی مافیا گذاشتیم

حسینی پور، استاندار مازندران با تاکید بر حذف مافیا و واسطه ها در بخش کشاورزی و برنج گفت: برنج مازندران در پنج مرکز در حال خرید است.

سید محمود حسینی پور با اظهار این که میزان تورم در استان ۱۳ سال بالای میانگین کشور بود، گفت: اما در دولت کنونی حصار تورم را شکستیم و طی دو سال گذشته به زیر میانگین کشوری رسیدیم.
وی از احیای ۲۲۱ واحد تولیدی طی دو سال گذشته در استان خبر داد و گفت: احیای این واحدها سبب شد تا نرخ بیکاری در استان سه درصد زیر میانگین کشوری و به ۵.۱ درصد برسد.
وی با اظهار این که طی ریل گذاری صورت گرفته برنامه ریزی برای صادرات محصولات استان شده است، افزود: مازندران قطب تولید مرکبات و برنج کشور است و سال های سال مافیای برنج در استان شکل گرفت و ما روی گردن این مافیا پا گذاشتیم.
استاندار مازندران گفت: نقش مافیا و واسطه ها در تولیدات کشاورزی باید حذف شود و تولیدکننده به صورت مستقیم تولیدات را عرضه کند و راهکار آن عرضه محصول در برنج است.
حسینی پور از خرید برنج در پنج مرکز در استان خبر داد و گفت: مافیای برنج سبب شده تا این محصول نتواند ارزش واقعی خود را پیدا کند و دلیل افت و رکود بازار برنج وجود مافیا است.
وی از شکل گیری اتحادیه هایی برای نظام مند کردن بازار برنج در استان خبر داد و گفت: با ریل گذاری صورت گرفته فاصله قیمت برنج از تولیدکننده تا مصرف کننده به ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش می یابد.

(چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲) ۱۶:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها