یکشنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۷:۴۳
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۱۱۹۷۲۹
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

فصل خروج برنج از انبارها رسید

با تصویب اعتبار ویژه برای خرید تضمینی برنج، خرید از شالی‌کاران به زودی آغاز می شود.

 یک شالیکار مازندرانی، رحمت رمضانی، می‌گوید که یک‌ سال برنجی که تولید کرده‌ام همه در انبار مانده است و خریدار نیست، یک‌ سال با خانواده‌ام زحمت کشیدم، از جیب پول خرج  کردم، الان حتی پول ندارم برای کشت بعد، زمینم را آماده کنم.
 
این دغدغه‌های شالی‌کران در روزهایی که گذشت بود، اما به تازگی استاندار مازندران، سید محمود حسینی‌پور، از دستور رئیس‌جمهور برای تخصیص 40 هزار میلیارد ریال اعتبار ویژه برای خرید تضمینی برنج شالیکاران خبر داد، با این پول می توان 100 هزار تن برنج کشاورزان را خریداری کرد.
 
دو هفته پیش هم رئیس‌جمهور به معاون اول و وزیر جهاد کشاورزی دستور داد مساله برنج استان‌های شمالی هر چه زودتر تعیین‌تکلیف و برطرف شود.
 
اخیرا مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر از ذخیره‌سازی ۱۰ هزار و ۷۰۸ تن برنج در انبارهای شهرستان خبر داده بود، البته برنج در اغلب شهرستان‌های استان‌های گیلان و مازندران کشت می‌شود.
 
استاندار مازندران‌ گفته است که تخصیص این اعتبار روز‌های پایانی مراحل اداری را طی می‌کند و به زودی خریدتضمینی برنج کشاورزان مازندران آغاز می‌شود  و خرید و فروش برنج رونق می‌گیرد.
 
حسین لطیفی، کارشناس کشاورزی‌، در این‌باره می‌گوید: اگر ۲۰ درصد برنج مازندران خریداری شود، خرید و فروش این محصول از رکود خارج خواهد شد.
 
سال گذشته دو برابر نیاز کشور، برنج وارد شده بود.
(یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲) ۱۷:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها