یکشنبه / ۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۶
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۱۱۹۶۰۷
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس اقتصاد

سلاح‌ورزی از چشم بخش خصوصی افتاد

امروز با رای منفی هیات نمایندگان اتاق بازرگانی به گزینه مورد حمایت حسین سلاح‌ورزی، مشخص شد فعالان بخش خصوصی نیز از حاشیه‌سازی‌های رییس سابق خسته شده‌اند.

هشتمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با دستور کار انتخابات مجدد ریاست برگزار شد تا از میان ۲۱ نفر متقاضیان تایید صلاحیت شده، رای گیری انجام شود.
 
در این میان چهار نفر از جمله صمد حسن‌زاده، مجتبی غیابی، احد عظیم‌زاده و فرج اله معماری به عنوان نامزد ریاست اتاق باقی ماندند و ۱۷ نفر دیگر انصراف خود را اعلام کردند.
 
رای گیری برای انتخاب مجدد رییس اتاق ایران با حضور ۴۱۲ نفر از ۴۹۸ عضو هیات نمایندگان دوره دهم اتاق برگزار شد که صمد حسن‌زاده با ۲۰۸ رای به عنوان رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برای ۴ سال انتخاب شد.
 
همچنین فرج اله معماری با ۱۸۱ رای، احد عظیم‌زاده با ۱۵ رای، مجتبی غیابی با پنج رای به ترتیب دوم تا چهارم شدند.
 
این در حالی است که حسین سلاح‌ورزی، رییس برکنار شده اتاق، صبح امروز در بیانیه رسمی در حمایت از «فرج اله معماری»، اعلام کرده بود که اعضای اتاق به او رای بدهند، اما اعضای اتاق بازرگانی تصمیم بر تغییر رویه مسیر گرفتند.
 
درخواست سلاح‌ورزی با «نه» بزرگ بخش خصوصی همراهی شد و اعضای اتاق ایران به فردی که او حمایت کرده بود رای ندادند، این در حالی است که برخی از اعضای اتاق بازرگانی عنوان کردند اگر سلاح‌ورزی از معماری حمایت نکرده بود، احتمال انتخاب او بیشتر می‌شد.
 
به گزارش ایرنا، دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی ایران ۲۸ خرداد سال جاری برگزاری شد و حسین سلاح ورزی که صلاحیتش از سوی وزارت اطلاعات تایید نشده بود، به عنوان رئیس اتاق انتخاب شد.
 
طبق تصمیم شورای‌عالی نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی در یکم آبان ماه، انتخاب «حسین سلاح‌ورزی» برای ریاست اتاق بازرگانی ایران غیرقانونی بوده و وی از این سمت کنار گذاشته شد.
(یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲) ۱۴:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها