یکشنبه / ۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۱
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۱۱۹۶۰۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایلنا
سرویس اقتصاد

بزودی جعبه سیاه اتاق بازرگانی را منتشر می‌کنیم/ رییس جمهور درخواست برگزاری انتخابات امروز را داشتند

حسین سلاح ورزی اظهار کرد: همیشه اعلام کردم که هیچ چیز باعث کناره گیری من نمی‌شود، مگر خواست هیات مدیره. اما بعد از ملاقات طولانی هیات رییسه با رییس شورای عالی نظارت عنوان شد که رییس جمهور محترم درخواست برگزاری انتخابات امروز را داشتند.

حسین سلاح ورزی در هشتمین نشست هیات نمایندگان اتاق ایران در دوره دهم که با دستور کار «انتخاب رئیس اتاق ایران» صبح امروز برگزار شده است گفت: پس از هفت ماه نمایندگان دولتی هم در نشست‌های اتاق ایران حضور پیدا کرده‌اند. هرچند طبق قانون اتاق هر عضوی که بیش از سه جلسه غیبت داشته باشد مستعفی محسوب می‌شود اما در مورد اعضای دولتی این امر استثنا می‌شود. در هفت ماه گذشته در تعامل دولت و بخش خصوصی مقطعی تاریخی را در تاریخ ۱۴۰ ساله اتاق پشت سر گذاشتیم.

سلاح ورزی ادامه داد: آنچه در دو و نیم سال گذشته بر اتاق رفته در کتابی ۱۸۰ صفحه‌ای و مستندی سه ساعته تشریح خواهد شد. این کتاب و فیلم مستند سندی ارزشمند است که چرایی اتفاقات دو و نیم سال گذشته را روایت می‌کند و به عبارت دیگر جعبه سیاه اتاق بازرگانی در دو ‌و نیم سال گذشته به حساب می‌آید.

رییس اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: در هیچ مقطعی از فعالیت اتاق بازرگانی همچون این دوره، هیات رییسه این گونه با یکدیگر هماهنگ نبودند و هیات رییسه در این مدت تلاش کردند از کیان بخش خصوصی حمایت کنند.

وی تصریح کرد: من همیشه اعلام کردم که هیچ چیز باعث کناره گیری من نمی‌شود، مگر خواست هیات مدیره. اما بعد از ملاقات طولانی هیات رییسه با رییس شورای عالی نظارت عنوان شد که رییس جمهور محترم درخواست برگزاری انتخابات امروز را داشتند.
سلاح ورزی عنوان کرد: از رییس آینده درخواست‌هایی دارم. نخست اینکه اتاق ایران در سال ۲۰۲۴ میزبانی مجمع کشورهای مسلمان را بر عهده دارد و همچنین میزبان کشورهای اسلامی عضو دی هشت را پیش رو دارد. امیدواریم در این سال میلادی میزبان خوبی برای این رویدادها در اتاق ایران باشیم‌.

سلاح ورزی خاطرنشان کرد:  از شخص آقای میرمحمدصادقی گله‌مند هستم که در برابر بدعت گذاری تمدید فعالیت انجمن نظارت مقاومت کردند، ایشان می‌دانند که عمر این انجمن تمام شده بود. بنابراین از ایشان خواهش دارم حالا که اراده بیرونی بر تمدید این انجمن حادثه شده بساط این انجمن را جمع کنند.
وی ادامه داد: در هفت ماهه گذشته شاهد بودیم که مجموعه‌هایی مانند وزارت صمت و برخی استانداری‌ها اسباب زحمت را برای اعضای اتاق فراهم می‌کردند و در شرکت اعضا در جلسه‌ها اعمال تصمیم می‌کردند.

وی یادآور شد: اتاق همچون ۱۴۰ سال گذشته فعالیت خود را ادامه خواهد داد و من معتقدم اتاق خانه بخش خصوصی خواهد ماند، هر چند دخالت‌ها در این اتاق زیاد شده است.

رییس اتاق ایران گفت: من مسلمان شیعه ایرانی هستم و در تمام عمر تلاش بر رعایت مقررات شرعی داشته‌ام و هیچ گاه توهین به خود را روا نمی‌دانم به ویژه اگر از مقامات کشور باشد. همچنین مقید به قانون اساسی هستم و هیچ گاه ارتباطی با گروه‌های خارجی و دشمنان ملت نداشته‌ام و تا زمانی که با محکومیت کیفری رو به رو نشده باشم همچنان به عنوان عضو هیات نمایندگان برای تقویت بخش خصوصی تلاش خواهم کرد و در کنار رییس آینده حضور خواهم داشت.

(یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲) ۱۳:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها