دوشنبه / ۱۸ دی ۱۴۰۲ / ۰۸:۲۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۱۹۲۶۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
بازار
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

توسعه کشاورزی بدون چشم اندازهای صادراتی امکان پذیر نیست

هاشمی، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران، توجه به چشم اندازهای صادراتی را برای توسعه ضروری دانست و گفت: برنامه ریزی برای توسعه تولیدات کشاورزی در فضای رقابت بازار جهانی ممکن است.

سید هامان هاشمی تبادلات جهانی و ورود به بازارهای صادراتی را یکی از الزامات توسعه دانست و اظهار کرد: بخش کشاورزی مانند سایر حوزه ها برای به روز شدن، بهره گیری از تکنولوژی و افزایش کیفیت نیازمند ورود به بازارهای رقابتی دنیا است.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران افزود: به دلیل تحریم های خارجی و برخی قوانین داخلی همچون پیمان سپاری ارزی، امکان تبادل کالا و تکنولوژی با کشورهای دنیا دشوار شده، این درحالی است که برای تامین امنیت غذایی ناچار به افزایش بهره وری هستیم.
وی خواستار بهره گیری از تجارت کشورهای پیشرفته در حوزه کشاورزی شد و گفت: تولیدات همچنان با روش های سنتی انجام می شود.
هاشمی یادآور شد: سرعت تلاش ها برای استفاده از تکنولوژی بسیار کندتر از علوم و فناوری روز دنیا است.
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق گرگان ادامه داد: دولت می تواند با تسهیل قوانین و ایجاد مشوق های ویژه، از ظرفیت بخش خصوصی برای رونق کشاورزی کمک بگیرد و این کاری است که الگوهای موفقی در دنیا برای آن وجود دارد.
وی اقلیم ایران را بستر مناسبی برای بهره گیری بیشتر از توان کشاورزی دانست و یادآور شد: کشاورزی سنتی به منابع ملی ما صدمه زده و اگر بخواهیم در کنار حفظ منابع ملی بهره وری را نیز افزایش دهیم، باید به سمت علوم روز و تجربیات بین المللی برویم.


(دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲) ۰۸:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها