پنج شنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۶
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۱۱۸۸۴۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
بازار
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

آجیل شب یلدای امسال ارزان‌تر از سال قبل است

رئیس اتحادیه سراسری آجیل و خشکبار با بیان اینکه قیمت آجیل شب یلدای امسال نسبت به سال قبل کاهش داشته است گفت: پسته امسال نسبت به سال قبل ۲۰ درصد و تخمه ۵۰ درصد ارزان‌تر است.

علیرضا ارزانی ممقانی رئیس اتحادیه سراسری آجیل و خشکبار اظهار داشت: پس از چندین سال رکود در بازار آجیل و خشکبار شب یلدای امسال شاهد استقبال مردم از این بازار هستیم.
وی افزود: قیمت خشکبار تحت تأثیر از عوامل مختلفی همچون میزان تولیدات داخلی و نرخ ارز است. ثبات ارز منجر به کاهش قیمت آجیل و خشکبار در بازار شده است. قیمت پسته از ۴۵۰ هزار تومان آغاز می‌شود و تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد کاهش داشته است.
رئیس اتحادیه سراسری آجیل و خشکبار در ادامه تصریح کرد: قیمت تخمه ژاپنی امسال از ۲۵۰ هزار تومان تا ۳۵۰ هزار تومان است و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ تا ۶۰ درصد ارزان شده است.
ممقانی گفت: آجیلی که در میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شود آجیل ارزان‌قیمت است؛ آجیل از ۳۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان است، ترکیب و کیفیت آجیل اهمیت دارد.
وی تأکید کرد: نمی‌توانیم قیمت مصوب برای آجیل و خشکبار اعلام کنیم؛ ولی می‌توانیم با نظارت مستمر و دقیق قیمت‌ها را کنترل کنیم. آجیل یک محصول کشاورزی است و با کیفیت‌های متعدد تولید می‌شود؛ اعلام قیمت مصوب باعث سردرگمی بازرسان، اصناف و مردم می‌شود.
رئیس اتحادیه سراسری آجیل و خشکبار تصریح کرد: نرخ سود قانونی در عمده‌فروشی ۳ درصد و در خرده‌فروشی ۱۲ درصد است. نظارت ما باید دقیق باشد متأسفانه کمبود بازرس داریم.

(پنج شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲) ۱۵:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها