دوشنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۹
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۱۱۸۷۸۴
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

قیمت قطعی آجیل یلدایی اعلام شد

ایوب فصاحت قیمت قطعی آجیل شور و شیرین در بازارهای میوه و تره بار را به ترتیب کیلویی ۳۲۶ هزار تومان و ۳۲۱ هزار تومان اعلام کرد.

دکتر ایوب فصاحت رئیس سازمان میادین میوه و تره بار تهران درباره تمهیدات شب یلدا گفت: معمولاً در ایامی مانند شب یلدا و ماه مبارک رمضان و شب عید قیمت‌ها تغییر می‌کند و به همین دلیل هم تشدید نظارت‌ها و تأمین لازم انجام می‌شود.
 
وی افزود: ما امسال برای اولین بار با عنایت شهردار تهران و تخصیص اعتبار به تأمین انار و پرتقال و سیب و هندوانه ورود کردیم. در حال حاضر تأمین‌ها در حد متعادل انجام شده و بهره برداران در سازمان میادین نیز تأمین‌ها را انجام دادند و امروز نرخ نامه اعلام خواهد شد.
 
رئیس سازمان میادین میوه و تره بار تهران از مشکل در عرضه هندوانه سخن گفت و عنوان کرد: به خاطر مشکلاتی که وجود داشت مجبور شدیم چند نفر نیرو را به جنوب کشور اعزام کنیم. امروز اولین محموله هندوانه به تهران خواهد رسید و بقیه محصولات هم در حد طبیعی و معمول وجود دارد.
 
فصاحت در رادیو گفت وگو، قیمت قطعی آجیل شور و شیرین در بازارهای میوه و تره بار را به ترتیب کیلویی ۳۲۶ هزار تومان و ۳۲۱ هزار تومان اعلام کرد و گفت: طبق برآوردها امسال در حوزه تأمین و قیمت‌ها شرایط بهتر و متعادل تری نسبت به سال گذشته خواهیم داشت.
 
در ادامه برنامه، دکتر امراللهی مدیرکل بازرسی و نظارت وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: به لطف خدا و با همکاری مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و تولیدکنندگان، همه کالاهای مورد نیاز شب یلدا تأمین شده و مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد.
 
وی افزود: میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با همراهی و انصاف کامل کالاها را زیر قیمت بازار به مردم عرضه می‌کنند.
 
مدیرکل بازرسی و نظارت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه طرح تشدید نظارت شب یلدا از ۱۸ آذرماه در سراسر کشور آغاز شده است و تا به الان مشکل خاصی نیست گفت: بازرسان ما با حضور در واحدهای تأمین کننده و تولیدکننده و بازرسان اصناف نیز با مراجعه به خرده فروشان فاکتورها و میزان سود را بررسی می‌کنند و اگر تخلفی صورت گرفته باشد برخورد می‌کنند.
 
امراللهی خاطرنشان کرد: رسیدگی به گزارشات مردمی که از طریق سامانه ۱۲۴ اعلام می‌شود نیز در دستور کار قرار گرفته و بازرسان فوراً به واحد صنفی و تولیدی و تأمینی مراجعه می‌کنند و در صورت مشاهده تخلف، پرونده متخلفان را به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع می‌دهند.
 
مدیرکل بازرسی و نظارت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه طرح ویژه نظارت بر بازار لبنیات از هفته گذشته اجرایی شده گفت: ما طرح تشدید نظارت را برای کارخانه‌های تولیدی اعمال می‌کنیم تا اگر بیشتر از مبلغ مصوب سازمان حمایت کالای خود را می‌فروشند برخورد لازم صورت گیرد.
(دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲) ۱۳:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها