چهارشنبه / ۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۱۱۸۳۱۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ میلیون تخم چشم‌زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان وجود دارد

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: این استان ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ میلیون عدد «تخم چشم‌زده» ماهی قزل‌آلا را دارد و قادر است بخش قابل توجهی از آن را صادر کند.

محمد رضا عباسی  اظهارداشت: تخم چشم‌زده ماهی قزل‌آلا به عنوان یک محصول راهبردی در تامین گوشت سفید به شمار می رود و در صورت حمایت می‌توان میزان قابل ملاحظه ای از آن را صادر کرد.
وی با بیان اینکه اصفهان توانایی راه اندازی مراکز مختلف محصولات آبزی را دارد، ادامه داد: این محصول در شهرستان فریدونشهر تولید می شود و قابلیت افزایش تعداد مجموعه‌های تولیدی در سایر مناطق را داریم.
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی اصفهان تصریح کرد: با تلاش این شرکت متعلق به بخش خصوصی، اولین محموله تخم چشم زده تمام ماده به تعداد ۲۰۰ هزار قطعه به کشور تاجیکستان صادر کردیم.
عباسی افزود: با همت این مجموعه نمونه و حمایت سازمان شیلاتی کشور و استان، عملیات تکثیر و تولید تخم چشم زده تمام ماده با همکاری مراکز دانشگاهی حدود پنج سال قبل آغاز شد و اکنون در تمام فصول سال امکان تکثیر فراهم است.
وی گفت: به غیر از تاجیکستان، قادریم تخم چشم‌زده ماهی قزل‌آلا را به دیگر کشورها نیز صادر کنیم و تا دایره مقاصد صادراتی ما و ارزآوری برای کشور افزایش یابد.
به تخم های لقاح یافته ماهی قزل آلا که به اندازه کافی رشد کرده و آماده جابجایی است تخم چشم زده گفته می‌شود.
استان اصفهان سالانه بیش از ۱۰ هزار تُن ماهی خوراکی تولید می‌کند.

(چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲) ۱۰:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها