شنبه / ۲۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۶
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۱۱۷۹۹۴
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایلنا
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

بارندگی‌های جنوب گوجه فرنگی را گران کرد/ افزایش ۱۰ هزار تومانی در میادین

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران افزایش قیمت گوجه فرنگی موقت و برآمده از بارندگی‌های جنوب کشور است، با این حال در شرایط کمبود کنونی اگر صادرات تداوم داشته باشد می‌تواند به گرانی این کالا دامن بزند.

اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران درباره دلیل گرانی قیمت گوجه فرنگی گفت: هر ساله در پاییز قیمت گوجه فرنگی در پی تغییر فصل افزایش پیدا می‌کند چون در فصل گرما صیفی‌جات از حوالی تهران به بازار مصرف عرضه می‌شود اما با فرارسیدن فصل سرما بیشتر صیفی‌جات از جمله گوجه‌فرنگی از جنوب کشور به تهران می‌آید و در نتیجه قیمت آن افزایش می‌یابد.  
 
وی افزود: اما آنچه اکنون سبب افزایش اخیر قیمت گوجه‌ فرنگی شده بارندگی در جنوب کشور بوده است، در پی بارندگی تولید و برداشت محصول سخت‌تر و ضایعات آن بیشتر می‌شود و این مسائل قیمت را افزایش می‌دهد.
 
کارگر تصریح کرد: این افزایش قیمت چندان تداوم نخواهد یافت و قیمت‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.
 
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در پاسخ به اینکه صادرات به عراق می‌تواند سبب‌ساز افزایش قیمت شده باشد، اظهار کرد: تامین نیاز داخل در اولویت است، بنابراین اکنون که در داخل کشور با کمبود رو به‌رو هستیم، تداوم صادرات می‌تواند تاثیر زیادی بر افزایش قیمت‌ها داشته باشد.  
 
کارگر درباره آخرین قیمت کشف شده برای گوجه فرنگی در میادین میوه و تره‌بار تهران گفت: آخرین قیمت عمده‌فروشی کشف شده گوجه فرنگی در میادین میوه و تره بار تهران 25000 هزار تومان در هر کیلو بود با این حال افزایش قیمت پس از بارندگی‌های جنوب بعد از این کشف قیمت اتفاق افتاده و با احتساب افزایش یادشده، قیمت کنونی گوجه فرنگی در میادین میوه و تره بار تهران 30000 تا 35000 تومان است.
 
گفتنی است مصطفی دارایی‌نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار تهران اخیرا در گفت‌وگو با ایلنا از استمرار صادرات گوجه فرنگی به عراق خبر داده بود، این در حالی است که صادرات محصولات کشاورزی دیگر مانند خیار و پیاز از ایران به این کشور متوقف شده بود.
(شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲) ۱۲:۱۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها