پنج شنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۶
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۱۱۷۹۳۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایلنا
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

مقام اول صادرات رب گوجه فرنگی کشور/ کمبود نیروی کارگری در واحدهای تولیدی خراسان رضوی

دبیر انجمن صنایع تبدیلی خراسان رضوی با بیان اینکه برخی اعضای این انجمن سابقه 50 ساله‌ در تولید دارند، گفت: عمدتا تولیدکنندگان رب گوجه فرنگی، کمپوت، کنسرو و مربا هستند و از سال‌های گذشته، استان خراسان رضوی، در این عرصه جزو قطب‌های مهم کشوری بوده است.

محسن یوسف‌الهی، از فعالیت 45 الی 50 واحد تولید در سطح استان خبر داد و افزود: واحدهای تولیدی دارای 2 هزار پرسنل ثابت هستند و با احتساب نیروهای فعال در فصل تولید، این تعداد به 10 الی 15 هزار نفر نیز می‌رسد.
صادرات رب گوجه فرنگی
یوسف‌الهی در خصوص میزان تولید و صادرات مربوط به انجمن اظهار داشت: بیشترین تولید رب گوجه فرنگی قوطی با 50 تا 60 درصد ظرفیت تولیدی کشور به انجمن اختصاص دارد و با توجه به حجم تولیدات رب، صادرات این محصول به کشورهای عراق و افغانستان صورت می‌گیرد که در سطح کشور مقام اول را به خود اختصاص داده است.
برخی مشکلات و معضلات واحدهای تولیدی
این فعال اقتصادی به برخی مشکلات واحدهای تولیدی اشاره کرد و اظهار داشت: تهیه مواد اولیه از جمله شکر، از معضلات اصلی واحدها است که تولیدکنندگان مجبور به تهیه آن از بازار آزاد می‌شوند. معضل دیگر واحدها، کمبود نیروهای کارگری در فصول تولید است که همواره در حال تشدید است.
یوسف‌الهی برای حل مشکلات عرصه تولید، توجه ویژه مسئولین را ضروری دانست و تشریح کرد: توجه و تلاش مسئولین کشور جهت تسهیل تولیدات، منجر به رونق تولید و نهایتا بهبود وضعیت کارگران و افراد آسیب‌پذیر می‌شود.

(پنج شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲) ۱۲:۱۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها