چهارشنبه / ۱۰ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۵
سرویس : رستوران ها و کافه
کد خبر : ۱۱۷۴۶۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
مهر
سرویس رستوران ها و کافه

آیا غذای حرام گوشت در رستوران‌ها سرو می‌شود؟

روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور در خصوص غذاهای حرام گوشت در منو رستوران‌های تهران واکنش نشان داد.

بر اساس قانون نظارت شرعی بر ذبح و صید، مصوبه اسفند ۱۳۸۷ مجلس شورای اسلامی و همچنین با استناد به قانون سازمان دامپزشکی کشور مصوب سال ۱۳۵۰ برابر ضوابط نسبت به صدور مجوز واردات آبزیان و رعایت ضوابط شرعی و همچنین نظارت نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور برابر دستورالعمل‌ها در وزارت جهاد کشاورزی، این سازمان اقدام می‌نماید. بنابراین بدیهی است در زمان واردات، نظارت‌های شرعی بر فرآیند واردات صورت می‌پذیرد. همچنین به دلیل نظارت‌های مستمر و موانع قانونی بر تولید آبزیان حرام گوشت، امکان تولید آنها در کشور وجود ندارد و در صورت مشاهده بلافاصله با آن برخورد قانونی می‌شود.

حال چنانچه افرادی با هر نیت در فضای مجازی اقدام به آگهی تبلیغاتی می‌کنند، نمی‌تواند به تنهایی مستندی بر عرضه و فروش آبزیان حرام گوشت در رستوران باشد بلکه با توجه به قانون سازمان دامپزشکی کشور باید بر اساس بازرسی فنی از محل و طی مراحل قانونی این ادعا از سوی بازرسان مورد تأیید در این خصوص مشاهده و سپس مستند شده باشد که تاکنون گزارشی در این خصوص دریافت نشده است.

گفتنی است چنانچه هرگونه تخلف از این جنس موضوعات تا به امروز رخ داده و گزارش بازرسی داشته برخورد قاطع با آن واحدها صورت پذیرفته است. بنابراین درخواست می‌گردد اگر مستندی در این زمینه وجود دارد به سازمان دامپزشکی کشور اعلام شود تا بلافاصله مورد بررسی قرار گرفته و در صورت احراز تخلف برابر قانون اقدام لازم قاطعانه صورت پذیرد.

(چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲) ۱۱:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها