جمعه / ۵ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۱۷۲۴۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

ایجاد زیرساخت‌های لازم راهی برای رونق صادرات محصولات کشاورزی

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: ایجاد زیرساخت‌های لازم مبنی بر رفع مشکلات ممنوعیت یک‌شبه صادرات و تعهدات ارزی در رونق صادرات محصولات سبزی و صیفی تاثیر بسزایی دارد.

آقای رضا نورانی گفت: در طول سال برخی مقاطع عراق یک شبه تصمیماتی مبنی بر ممنوعیت واردات برخی کالاها از ایران و مرجوع کردن محصولات در مرز اتخاذ می کند که این امر منجر به زیان صادرکننده و تولیدکننده کالا می شود.
او با تاکید بر این موضوع که مسئولان سازمان توسعه تجارت برای رفع این معضل باید وارد مذاکره جدی شوند، افزود: گرچه تمامی کشورها باید از تولید داخل حمایت کنند، اما حمایت از تولید داخل زمان های مشخصی دارد و این گونه نیست که یک شبه ممنوع شود.
نورانی ادامه داد: هم اکنون صادرات برخی کالاها نظیر هندوانه، سیب زمینی، خیار،گوجه فرنگی و برخی کالاهای دیگر به عراق ممنوع است که این امر خسارت سنگینی به تولیدکننده واردکرده است که استمرار این روند، تولیدکنندگان را از آینده تولید ناامید می کند‌.
رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی افزود: مسئولان سازمان توسعه تجارت، وزارت جهاد و وزارت صمت باید پیگیر موضوع باشند.
نورانی با تاکید بر ایجاد زیرساخت های لازم صادرات محصولات سبزی و صیفی گفت: در سنوات گذشته بانک مرکزی یک شبه برای صادرات میوه و تره بار و گل تصمیماتی مبنی بر ورود ارز به کشور را اتخاذ کرد، درحالیکه برای ورود ارز به کشور و توسعه صادرات محصولات غیرنفتی باید زیرساخت های لازم ایجاد شود.

(جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲) ۱۱:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها