شنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۱۷۰۹۴
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

مصرف سالانه ۸۵ هزارتن چای در کشور

مدیر اجرایی سندیکای چای گفت: بنابر آمار سالانه ۸۰ تا ۸۵ هزارتن چای در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد که بخشی از آن از طریق واردات تامین می‌شود.

صادق حسنی مدیر اجرایی سندیکای چای با بیان اینکه فردا برداشت برگ سبز چای به پایان می رسد، گفت:  بنابر آخرین آمار  ۱۴۷ هزار و ۲۵ تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد رشد داشته است.
 
او از پرداخت ۵۸ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: با افزایش فروش چای در آبان، روند پرداخت مطالبات چایکاران تسریع می‌یابد.
 
حسنی ادامه داد: تاکنون از مجموع بهای برگ سبز خریداری شده  ۳۳ هزارتن چای خشک استحصال شده که پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت به حدود ۳۴ هزارتن برسد.
 
مدیر اجرایی سندیکای چای  با بیان اینکه سالانه ۸۰ تا ۸۵ هزارتن چای مورد نیاز کشور است، گفت: بنابر آمار از ابتدای سال ۱۵ هزارتن چای وارد کشور شده و وزارت جهاد تا پایان سال برآورد کرده است که ۲۰ هزارتن چای دیگر در ازای خرید چای در داخل کشور ثبت سفارش شود.
 
او از واریز بخشی از مطالبات چایکاران طی روز‌های آتی خبر داد و گفت: سازمان چای و دولت بدنبال آن هستند که قدرالسهم دولت را هر چه سریع‌تر پرداخت کنند که امیدواریم این امر محقق شود.
(شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲) ۱۵:۲۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها