سه شنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۱۷۰۴۳
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

غربت چای داخلی در هیاهوی تبلیغات چای‌ صد در صد خارجی

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه مصرف سالانه چای کمتر از یک کیلو داریم، گفت: علی رغم پیگیری‌های صورت گرفته هنوز هم بر خلاف قانون چای‌های خارجی تبلیغ می‌شوند.

حبیب جهانساز امروز، ۲۴ مهر طی حضور خود در دفتر ایسنا اظهار کرد: طبق قانون، تبلیغ کالای خارجی که مشابه داخلی دارند در رسانه‌ها ممنوع است و مجازات نقدی و غیر نقدی برای متخلفین دیده شده، ولی همچنان شاهد تبلیغات گسترده در سطح شهر یا رسانه‌ها برای معرفی چای صد در صد خارجی هستیم.
 
وی با بیان اینکه بسیاری از چای های خارجی با اسامی ایرانی عرضه می شود ولی روی بسته‌بندی آنها قید شده که ۱۰۰ خارجی هستند، افزود: بارها با صدا و سیمای استان و کشور مکاتبه کردیم حتی پیشنهاد دادیم اگر این تبلیغات را انجام می‌دهند از محل درآمد آنها یک فرصت هم برای تبلیغ چای داخلی به صورت رایگان داده شود زیرا مزایای چای داخلی آنقدر هست که بتوانند چنین هزینه‌هایی به آن اختصاص داده شود.
 
رئیس سازمان چای کشور در خصوص تاثیر اقلیم در رنگ دهی و عطر و طعم چای تصریح کرد: چای هند و سریلانکا با توجه به‌ اینکه در جغرافیایی استوایی قرار دارند و زمستان و فصل خزان ندارند، فنجان دهی و رنگ دهی بیشتری و عطر و طعم کمتری دارند.
 
جهانساز تاکید کرد: در مقابل ارقام چینی- ژاپنی فنجاندهی کمتر ولی عطر و طعم بیشتری دارند که چای ایران، ترکیه، آذربایجان، چین و ژاپن همین وضعیت را دارد مگر آنکه از افزودنی در آن استفاده شود.
 
وی با بیان اینکه عده ای به دلیل رنگ دهی بیشتر تمایل به استفاده از چای خارجی دارند، افزود: البته فاصله قیمت‌ها این تفاوت را جبران می‌کند زیرا چای خارجی خیلی گران‌تر از چای داخلی است.
 
رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه مصرف سالانه چای کمتر از یک کیلو داریم، تصریح کرد: البته دم کردن چای ایرانی همانند برنج ایرانی شیوه و ترفند خودش را دارد.
(سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲) ۰۹:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها