دوشنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۶ / ۱۹:۰۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۳۴۸۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
مدیرکل دامپزشکی البرز:

حفظ جمعیت دام در دستور کار قرارگرفته است

مدیرکل دامپزشکی استان البرز گفت: طبق دو نقشه اساسی و اصلی حفظ جمعیت دام و بهداشت دام در دستور کار قرارگرفته است.

 علی‌اصغر شریفی گفت: در شش ماه نخست سال علاوه بر توزیع 70 میلیون دز واکسن طیور حدود 922 هزار مرغ تخم‌گذار نیز معدوم شده است.
وی افزود: حدود 25 هزار و 647 بازدید به‌منظور نظارت بر استحصال 11 هزار رأس دام سبک و سنگین در شش ماه نخست سال انجام‌شده است.
مدیرکل دامپزشکی البرز در ادامه بابیان اینکه در شش ماه نخست سال 245 هزار کیلوگرم فرآورده دامی کشف و ضبط‌شده است، گفت: بیش از 27 هزار واکسیناسیون بروسلوز برای دام سنگین و حدود 25 هزار و 180 مورد واکسیناسیون برای دام سبک به انجام رسیده است.
شریفی با بیان اینکه حدود 36 هزار کیلوگرم فرآورده دامی معدوم شده است، خاطرنشان کرد: در نیمه نخست سال در راستای جلوگیری از بیماری دام بیش از 48 هزار آزمون از دام بزرگ گرفته‌شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 43 میلیون کیلوگرم شیر به استان‌های کشور صادر می‌شود، گفت: خروج 76 فقره حیوان از کشور، انجماد 19 هزار و 800 کیلوگرم ماهی و غیره ازجمله اقدامات انجام‌شده توسط دام‌پزشکی است.
مدیرکل دامپزشکی استان البرز با بیان اینکه دو نقشه در دستور کار خود قرار داده است، افزود: با توجه به این دو اصل حفظ جمعیت دام و بهبود شرایط بهداشتی در این محیط در دستور کار قرار خواهد گرفت.
شریفی با اشاره به اینکه سم‌پاشی در راستای پیش‌گیری از بیماری "سی.سی.اچ.اف" به انجام رسیده است، گفت: با توجه به نظارت‌های مداوم و مستمر موفق شده‌ایم به امنیت غذایی در استان برسیم.
وی در پایان با بیان اینکه شرایط خوبی میان اداره دام‌پزشکی و نظام پزشکی وجود دارد، گفت: اداره دامپزشکی استان البرز در سطح کشور مطرح است و در بسیاری از موارد به کسب مقام منجر شده است که این امر موجب شده است 700 دامپزشک به جایگاه عالی برسند. /فارس


(دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶) ۱۹:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها