چهارشنبه / ۳ دی ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۲
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۹۹۱۵۹
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

کرمان پرچمدار تولید پسته در کشور است

معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه کرمان پرچمدار تولید پسته در کشور است گفت: باغبانی در این استان مزیت نسبی در کشور دارد.

کامبیز بازرگان روز چهارشنبه در دیدار با استاندار کرمان افزود: تناژ محصولات زراعی در کشور بیشتر باغبانی است اما محصولات باغبانی با توجه به جایگاه صادراتی و ارزش افزوده ای که دارند، مزیت نسبی ویژه ای برای کشور دارد.
 
وی ادامه داد: زعفران، پسته، زرشک و عناب از جمله محصولاتی هستند که جایگاه ویژه ای در صادرات دارند و استان کرمان در این زمینه دارای اهمیت ویژه ای است.
 
معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی همچنین با اشاره به اینکه موسسه سرم سازی رازی با پنج شعبه که یکی از آن ها در کرمان قرار دارد از افتخارات کشور است تصریح کرد: شعبه موسسه تحقیقات سرم سازی رازی حدود ۸۰ درصد واکسن دام و طیور و حتی بخشی از واکسن انسانی را تولید می کند.
 
وی اظهار داشت: مجموعه تحقیقاتی کالبدی در وزارت جهاد کشاورزی مانند سایر وزارتخانه ها وجود دارد که در این مجموعه حدود ۹ هزار نفر در کل کشور مشغول به فعالیت هستند و حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر اعضای هیات علمی دارد.
 
بازرگان با بیان اینکه ۲۰ موسسه و ۳۴ مرکز تحقیقات در حوزه های مختلف در استان های کشور راه اندازی شده است تصریح کرد: در این مراکز همکاری های مناسبی برای پیشبرد اهداف استان ها صورت می گیرد.
 
وی ادامه داد: همچنین در این زمینه همکاری های خوبی با دانشگاهیان صورت گرفته است که البته مجموعه تحقیقاتی که در حوزه کشاورزی انجام می شود باید پیشرو باشد و نوگرایی در آن صورت گیرد.
 
معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: نوگرایی در تحقیقات کشاورزی را وابسته به امکانات، تجهیزات و اراضی است و پژوهش باید نوگرا باشد، بنابراین برای تحقق این امر نیازمند تجهیزات و امکانات نو هستیم.
 
وی همگرایی در تخصص ها  را مهم ترین راهکار بهبود وضعیت صادرات دانست و بیان کرد: بازارهای هدف صادراتی باید با بررسی و در نظر گرفتن سلایق تقویت شود تا ارزآوری خوبی برای کشور به ارمغان آورد.
(چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹) ۱۳:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها