چهارشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۴
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۹۹۰۲۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس اقتصاد

سهم تجارت با ظرفیت‌های کشورهای عضو دی ۸ باید افزایش یابد

معاون صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشورهای عضو گروه دی ۸ دارای ظرفیت‌های بالایی هستند و باید سهم تجارت این کشورها در منطقه افزایش یابد.

امید گیلان پور» روز چهارشنبه در مراسم نشست وزاری کشاورزی و کارشناسان عضو گروه دی ۸ که در محل وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد افزود: اعضای گروه دی ۸ برای کشورهای عضو به میزبانی پاکستان به صورت آنلاین در حال برگزاری است و ما در این اجلاس از موضوع تشکیل مرکز توسعه کسب و کارهای کشاورزی به صورت زنجیره های کشاورزی حمایت می کنیم.
وی اظهارداشت: در این حال در تهران با توجه به همکاری که اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی انجام داد کارگروهی را راه اندازی خواهیم کرد تا به کشاورزی قراردادی در قالب زنجیره ای های کسب وکارها کشاورزی کمک کنیم.
 معاون صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی تصریح کرد: گروه اعضای دی ۸ می توانند کمک کنند به توسعه کشاورزی در بین این کشورها تا با سرعت بیشتری اتفاق بیفتد و زنجیره کسب و کارهایی که  در بین کشورهای منطقه وجود دارد از یکدیگر استفاده کنند تا فعالیت ها سرعت پیدا کند.
وی گفت: حضور این کشورها در این همایش، زمینه سرمایه گذاری و تجارت بیشتر بین کشورهای منطقه را فراهم می کند، بنابراین برگزاری این اجلاس از اهمیت زیادی برخوردار است.  
گیلان پور با اشاره به اینکه این اجلاس پنج دوره برگزار شده است افزود: دستاورد آن برای سهم کشورهای گروه دی ۸ از پتانسیل پایینی برخوردار است که امیدواریم با همکاری اعضا این سهم افزایش یابد.
وی ادامه داد: در منطقه، قابلیت های تجاری به مراتب بیشتری به ویژه در حوزه تجارت محصولات کشاورزی وجود دارد،  اما هنوز فاصله زیادی بین ظرفیت موجود و آنچه رخ می دهد، است.
گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه با نام اختصاری گروه دی ۸ (D۸) گروهی اقتصادی متشکل از هشت کشور در حال توسعه اسلامی  ایران،  ترکیه،  پاکستان،  بنگلادش،  اندونزی،  مالزی،  مصر و نیجریه است.
این گروه در ۱۵ ژوئن ۱۹۹۷ (۲۵ خرداد ۱۳۷۶) به پیشنهاد نجم‌الدین اربکان رهبر حزب اسلام‌گرای رفاه و نخست وزیر وقت ترکیه با هدف تقویت همکاری‌های اقتصادی کشورهای عضو تشکیل شد.

(چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹) ۱۶:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها