یکشنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۹ / ۲۲:۳۵
سرویس : کسب و کار، برندینگ
کد خبر : ۹۸۸۲۴
گزارشگر : ۳۵۱۴
http://www.foodna.ir/u/HcW
سرویس کسب و کار، برندینگ

بازاریابی ورزشی، یکی از موثرترین روش‌های تبلیغاتی

تمامی کسب‌وکارها به دنبال ایجاد و معرفی مزیت رقابتی و تثبیت نام برند خود هستند. در این میان راهکارهای بسیاری وجود دارد تا کسب‌وکارها از این طریق بتوانند به هدف خود دست پیدا کرده و مشتریان بالقوه را به مشتریان دائمی بدل کنند. یکی از این راهکارها، استفاده از بازاریابی ورزشی است که در ادامه این مقاله بیشتر با آن آشنا می‎شویم.

بازاریابی ورزشی چیست؟

یکی از سودآورترین صنایع، صنعت ورزش است. بسیاری از تماشاچیان ورزشی حاضراند برای اتفاقات و رویدادهای ورزشی هزینه‌های زیادی کنند. به‌خصوص در مورد ورزش‌های پرطرفدارتری چون فوتبال، بسکتبال، تنیس، والیبال و بیس‌بال.

از همین رو یکی از شاخه‌های مهم در فعالیت‌های بازاریابی، بازاریابی ورزشی است؛ بازاریابی ورزشی که بر اساس یک استراتژی مشخص تعریف می‌شود، در برگیرنده تمام فعالیت‌هایی است که برای برطرف کردن نیازها و خواسته‌های تماشاچیان ورزشی طراحی شده‌اند.

هدف اصلی این روش، ترویج رویدادها، تجهیزات، محصولات و خدمات در حوزه‌های ورزشی و غیر ورزشی، به واسطه تیم‌ها یا چهره‌های مطرح ورزشی است که در واقع به دلیل تاثیرگذاری مستقیم بر روی مخاطب، می‌توان آن را نوعی از اینفلوئنسر مارکتینگ دانست. علاوه‌بر آن، برندینگ تجهیزات و لباس‌های ورزشی، اسپانسرینگ و برگزاری ایونت و انجام کلیه خدمات تبلیغاتی نظیر تبلیغات محیطی، تابلوهای داخل استادیوم، تبلیغات رسانه‌های چاپی، تبلیغات تلویزیونی و شبکه‌های اجتماعی، همگی از مواردی محسوب می‌شوند که برای بازاریابی ورزشی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

استفاده از بازاریابی ورزشی، به‌ویژه در زمان‌ رویدادهای بزرگی مثل المپیک یا جام جهانی فوتبال، علاوه‌بر تضمین کسب‌وکارها، رشد قابل توجهی را در میزان سطح درآمد آن‌ها و همچنین چهره‌های مطرح حوزه‌های ورزشی، ایجاد می‌کند.

به بیان ساده‌تر، ورزشکاران یا تیم‌های ورزشی به‌ واسطه محبوبیت، با تبلیغ یک محصول خاص در اصل مهر تاییدی بر آن برند می‌زنند. به همین دلیل علاوه‌بر منفعت مادی و معنوی که به صاحب برند می‌رسانند، خود نیز با استفاده از کالا یا خدماتی که از طرف برند در اختیارشان قرار می‌گیرد، ذی‌نفع خواهند بود.

در ادامه به‌طور خلاصه شما را با مزیت‌های این مدل از بازاریابی آشنا خواهیم کرد.

 

شناخت و آگاهی از برند

از آن‌جایی که رویدادهای ورزشی بسیار گسترده و مکرر دیده می‌شوند، شرکت‌ها با تبلیغ محصولات خود در استادیوم‌ها و در طول اجرای برنامه‌های تلویزیونی می‌توانند اطمینان حاصل کنند که دائما در معرض دید بینندگان و مخاطبان هستند. بنابراین یک آژانس تبلیغاتی، با همکاری ورزشکاران تیم‌های ورزشی محبوب، در اختیار داشتن فضاهای مناسب، دارا بودن تجهیزات کافی و داشتن ارتباطات قوی، صاحب برند را در رسیدن به آن هدف یاری می‌کنند. در واقع پشتیبانی از برند به‌واسطه بازاریابی ورزشی، موجب اعتماد و وفاداری مشتری می‌شود و به تبع آن به هر چه بیشتر دیده شدن و افزایش آگاهی از برند کمک می‌کند.

 

تبلیغ و ترویج و افزایش مخاطبان

انجام فعالیت‌های تبلیغاتی در فضاهای مختلف، با همکاری چهره‌های ورزشی و به‎‌صورت BTL، ATL و TTL (مانند رسانه‌های چاپی، تلویزیون، رسانه‌های اجتماعی و بیلبوردها)، به صاحبان کسب‌وکارها این امکان را میدهد تا محصولات و خدمات‌شان تبلیغ و نسبت به آن‌ها آگاهی ایحاد کنند. ایجاد آگاهی از برند، افزایش مخاطبان، هدایت آن‌ها به سمت قیف فروش و در نهایت افزایش فروش

 

مسئولیت اجتماعی

در مدل بازاریابی ورزشی، وجود منافع تنها محدود به صاحبان کسب‌وکار، چهره‌ها و تیم‌های ورزشی نمی‌شود بلکه منافع اجتماعی نیز دارد. به عنوان مثال ورزشکاران با در نظر گرفتن مسئولیت اجتماعی خود، پس از مقبولیت در میان طرفداران، با استفاده از تبلیغات به نیازمندان جامعه کمک می‌کنند. دولت نیز با پرداخت تسهیلات و مشارکت در پروژه‌های ورزشی مختلف به‌منظور ارتقا سلامت جامعه، به ترویج ورزش برای افزایش آگاهی عمومی و ارتقا سبک زندگی افراد می‌پردازد.

 

با توجه به مفهوم بازاریابی ورزشی و با در نظر گرفتن مزیت‌هایی که این شاخه از تبلیغات برای برندها ایجاد می‌کند، آژانس تبلیغات بازاریابی و برند مات، به فراخور نیاز صاحبان کسب‌وکارها و با استفاده از امکانات و توانمندی‌های مجموعه خود، در این زمینه پیش‌قدم شده است و ضمن در اختیار داشتن اسپانسرینگ انحصاری فدراسیون بسکتبال، آمادگی خود را جهت ارائه مشاوره و سرویس به کلیه مشتریان خود اعلام می‌دارد. برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

(یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹) ۲۲:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها