سه شنبه / ۲۰ آبان ۱۳۹۹ / ۰۸:۰۴
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۹۸۱۹۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

تشدید بازرسی ها برای مقابله با تخلف گرانفروشی/ روند قیمت مرغ در بازار کاهشی است

دبیرکل اتاق اصناف ایران گفت: برای مقابله با تخلف گرانفروشی، بازرسی‌ها در بازار تشدید شده است و با متخلفان برخورد می‌شود.

محمدباقر مجتبایی دبیرکل اتاق اصناف ایران  در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص دلایل گرانفروشی اجناس در بازار تصریح کرد: در هر شغلی تعدادی بی انصافی  و تخلف می‌کنند. بازرسی‌ اصناف در بازار تشدید شده است و با متخلفان برخورد می شود.
او افزود: غالب اصناف به قیمت مصوب می‌فروشند، اما مواردی هستند که این مصوب را رعایت نمی‌کنند.گرانفروشی در حد محدود انجام می‌شود و خیلی گسترده نیست.
دبیرکل اتاق اصناف ایران گفت: اگر جریان تامین و عرضه به اندازه کافی باشد گرانفروشی نخواهیم داشت. فرصت گرانفروشی به دلیل عرضه کم است.
مجتبایی تاکید کرد: بازرسی‌های ما برای نظارت قیمت در سطح بازار، بیشتر شده است. شبکه‌های تامین، قیمت را تحمیل می‌کنند. اگر کل زنجیره هماهنگ نباشند ما تخلفات را خواهیم داشت.
دبیرکل اتاق اصناف ایران در خصوص قیمت مرغ گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید مرغ را در بازار به اندازه کافی عرضه کند.قیمت مرغ با عرضه و تقاضا تغییر می کند و اگر عرضه زیاد باشد قیمت ها خود به خود کاهش می یابد.
مجتبایی درباره قیمت حبوبات تصریح کرد: بیشتر شرکت‌های صنعتی در بسته بندی و ارائه قیمت تخلف می‌کنند.
کاهش ۴ درصدی قیمت مرغ نسبت به هفته گذشته
در ادامه برنامه معاون نظارت سازمان حمایت گفت: تامین در چرخه اقتصادی مهم است و اگر مشکلی در این باره نباشد گرانفروشی نخواهیم داشت.
او افزود: قیمت  مصوب مرغ زنده ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان است و با احتساب هزینه های جانبی، نرخ مصوب مرغ گرم ۲۰ هزار  و ۴۰۰ تومان تعیین شده است. فرایند تامین نهاده در تعیین قیمت موثر است.
موسوی گفت: روند قیمت مرغ در بازار کاهشی است. حجم بیشتری از مرغ در میادین میوه ارائه می‌شود و این می‌تواند روند کاهشی را تسریع کند.
این مقام مسئول گفت: متوسط قیمت کشوری مرغ امروز نسبت به هفته قبل کاهش ۴ درصدی داشته است و به حدود ۲۴ هزار تومان رسیده است.
معاون نظارت سازمان حمایت درباره تبانی شرکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای تعیین قیمت محصولات تصریح کرد: سازمان حمایت به این موضوع ورود پیدا کرده و پرونده‌هایی هم در این زمینه تشکیل شده است.
موسوی گفت: روش و فرمول قیمت گذاری به استان‌ها ابلاغ شده است و باید رعایت شود.
 
(سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹) ۰۸:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها