یکشنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۹ / ۲۱:۱۰
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۹۷۹۵۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

برنج راتون در ۲ هزار هکتار از شالیزار های رضوانشهر کشت شد

مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر گفت: کشاورزان این شهرستان، حدود ۲ هزار هکتار از شالیزار های منطقه را به کشت راتون اختصاص دادند.

مهندس مسعود رزاقی افزود: امسال با برداشت مرحله اول برنج در شالیزار های پره سر و رضوانشهر، ۲ هزار هکتار از این اراضی مجدداً، به کشت راتون اختصاص یافت و پیش بینی می شود حدود یک هزار و هفتصد تن شلتوک از گونه محلی هاشمی در این اراضی برداشت شود.
 وی با اشاره به ارزش غذایی بالای این مصول کشاورزی گفت: راتون رویش دوباره برنج از ساقه های درو شده شالی است که پس از فصل برداشت، مجددا خوشه می زنند که این برنج به دلیل استفاده نکردن از کود، برنجی ارگانیک و طبیعی محسوب می شود و از لحاظ استفاده نکردن از نیروی کار در عملیات کشت و نداشتن وجین و آبیاری، بسیار با صرفه تر از محصول اولیه است و قیمت این نوع برنج (راتون) نیز در بازارهای گیلان بالاتر از رقم برنج های معمولی است.
زراقی با اشاره به توزیع بذر شلتوک در بین کشاورزان نیز گفت: طی سال زراعی جاری ۶۷ تن بذر شلتوک گواهی شده در بین کشاورزان این شهرستان توزیع شد.
 مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر همچنین بیان کرد: بیش از ۹ هزار هکتار از شالیزار های مناطق مختلف در رضوانشهر و پره سر، تحت نظارت و مکانیزاسیون بود و در زمینه برداشت محصول استراتژیک برنج نیز هفت  هزار و ۵۷۰ هکتار از شالیزار های این مناطق بصورت مکانیزه برداشت شد.
 شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان می باشد و بیش از ۱۰ هزار هکتار زمین های شالیزاری دارد.
 
(یکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹) ۲۱:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها