سه شنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۶:۳۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۷۵۰۶
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایسنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

سالانه به ۵۳۰ هزار تن خاک فسفات در بخش کشاورزی نیاز داریم

به گفته مدیر کل دفتر سرمایه‌گذاری و امور طرح‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، با توجه به نیاز کشور به خاک فسفات، اکتشاف و بهره‌برداری از معادن خاک فسفات به عنوان فرصتی برای سرمایه‌گذاری است که در دستور کار این دفتر قرار گرفته و میزان نیاز سالانه به این ماده حدود ۵۳۰ هزار تن برآورد شده است.

طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، علیرضا هادی ضمن تاکید براینکه اکتشافات و بهره‌برداری از معادن خاک فسفات فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری خواهد بود، اظهار کرد: خاک فسفات عمدتاً جهت تولید اسید فسفریک و کودهای سوپر فسفات ساده و تریپل مصرف می‌شود که از اقلام مهم مورد استفاده در صنعت کشاورزی به حساب می‌آید.
 
وی با بیان اینکه مقدار خاک فسفات مورد نیاز جهت تولید این محصولات باتوجه ‌به ظرفیت واحدهای تولیدی موجود حدود ۵۳۰ هزار تن در سال برآورد می‌شود، گفت: در حال حاضر منابع خاک فسفات کشور از معادن آسفُردی و چادرملو تأمین می‌شود که جمع ظرفیت اسمی تولید و فرآوری این دو معدن حدود ۱۷۸ هزار تن و ظرفیت عملی آن‌ها در سال ۱۳۹۸ حدود ۱۳۷ هزار تن بوده است.
 
مدیر کل دفتر سرمایه‌گذاری و امور طرح‌ها ادامه داد: طبق آمار گمرک، مقدار واردات خاک فسفات در سال گذشته برابر با ۲۱۸ هزار تن بوده که از کشورهای سوریه، اردن و آفریقای جنوبی تأمین شده است. ضمن اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کشور و صنایع اشباع، جهت هدایت درست سرمایه‌گذاری اعلام شده است.
(سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹) ۱۶:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها