دوشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۷۱۶۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

تولید عسل در رضوانشهر ۱۵ درصد افزایش یافت

مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر گفت: زنبورداران این شهرستان بیش از ۱۵ درصد بیشتر از سال گذشته عسل تولید کردند.

مسعود رزاقی اظهار داشت : سال گذشته زنبورداران مناطق مختلف پره سر و رضوانشهر بیش از ۴۸۰ تن عسل مرغوب تولید و روانه بازار مصرف کردند و امسال بدلیل شرایط مطلوب و مساعدت جوی،  میزان تولید از رشد حدود ۱۵ درصدی برخوردار می باشد.
 وی افزود: رضوانشهر در زمینه نگهداری، پرورش و تولید زنبور و عسل، از مناطق شاخص استان و کشور می باشد و این شهرستان با دارا بودن ۲۲ هزار و ۸۰۰ کلنی کندوی عسل، سالانه حدود ۵۰۰ تن عسل مرغوب تولید و روانه بازارهای مصرف می کند.
 رزاقی با بیان این مطلب که ۴۰۰ نفر در سطح مناطق مختلف رضوانشهر و پره سر به حرفه زنبورداری و تولید عسل مشغول می باشند افزود: علاوه بر تولید عسل، سالانه مقادیر زیادی گرده گل، ژل رویال و زهر زنبور عسل نیز برای شرکت های دارویی با قیمت بسیار خوبی در بازار مصرف  و سود آوری بیشتر از عسل نیز در این شهرستان تولید می شود.
وی با اشاره به اقلیم منطقه و وجود تنوع گیاهی و گونه های جنگلی در سطح این شهرستان گفت: هم اکنون روی آوری زنبورداران منطقه به تولید گرده گل، ژل و زهر زنبور می باشد و بدلیل تقاضای زیاد در بازار مصرف و وجود بسیاری از درختان مثمر و جنگلی در سطح رضوانشهر و پره سر، این امر هم از سوی تولید کنندگان و هم مصرف کنندگان، مورد استقبال واقع شده است.
رزاقی یادآور شد: در ۶ ماهه نخست سالجاری، حدود ۶۰۰ تن گوشت قرمز و ۲ هزار تن سفید شامل مرغ و ماهی در این شهرستان تولید شد.
 مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر افزود: دامداران زحمتکش ما در سطح مناطق مختلف رضوانشهر و پره سر نیز بیش از ۸۰ تن پنیر، ۱۳۰ تن پشم گوسفندی و ۱۰ تن کره و سایر فراورده های دامی را تولید کردند.
 رزاقی با اشاره به تولیدات فراورده های دامی در این شهرستان گفت: جمع آوری شیر در ۶ ماهه نخست امسال در این شهرستان بیش از ۱۵۰۰ تن می باشد که روانه بازار مصرف شده است.
وی خاطرنشان کرد : رضوانشهر با دارا بودن ۳ مرکز جمع آوری شیر با ظرفیت روزانه بطور متوسط ۱۳ تن، سالانه بیش از ۳ هزارتن شیر تولید و روانه بازار های مصرف می کند.
 وی با اشاره به فعالیت تعاونی های دامداران در سطح این مناطق، بیان کرد: تعداد ۳ تعاونی در خصوص توزیع نهاده های دامی در این شهرستان فعال هستند که عبارتند از تعاونی های دامداران، گاومیش داران و تعاونی عشایری که در خدمت امور مربوط به دامداران عزیز هستند.
 وی افزود: رضوانشهر و پره سر دارای ۶۰۰ واحد دامی سنگین، کوچک و بزرگ می باشد و جمعیت دامی در این شهرستان بیش از ۲۰ هزار رأس شامل گاو دو رگ، گاو بومی و اصیل، حدود ۵ هزار رأس گاومیش و  ۱۵۰۰ رأس تک سمی شامل اسب، قاطر، اسب خزر است.
 مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر خاطرنشان کرد: برای افزایش درآمد و اصلاح نژاد دام، تعداد ۵ واحد تلقیح مصنوعی نیز در این شهرستان فعال هستند.
 رزاقی در ادامه با اشاره به ظرفیت شهرستان در زمینه تولید گوشت سفید نیز گفت: رضوانشهر و پره سر دارای ۱۷۰ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت تولید سالیانه حدود ۳ هزار و ۵۰۰تن گوشت سفید می باشد که بخشی از نیاز بازار مصرف کشور را تأمین می کنند.
 وی همچنین گفت: ۳ واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت ۹۰ هزار قطعه مرغ مادر و تولید بیش از ۵ میلیون تخم نطفه دار و بالغ بر ۳ میلیون جوجه گوشتی در سال در این مناطق فعال هستند.
 مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر  با اشاره به جوجه کشی صنعتی نیز گفت: ۱ واحد جوجه کشی صنعتی به ظرفیت ۱ میلیون در هر دوره در روستای آقاجان محله رضوانشهر فعال می باشد.
 شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۲ بخش به نام های مرکزی و پره سر در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.   
 
(دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹) ۱۴:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها