یکشنبه / ۶ مهر ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۵
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۷۱۱۸
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

ورود حجم وسیعی آفت ملخ صحرایی از نیمه مهر به کشور؛ کمبودی در عرضه سموم نداریم

سخنگوی سازمان‌ حفظ نباتات از ورود حجم وسیعی آفت ملخ صحرایی از اواسط مهر به کشور خبر داد.

محمد رضا میر سخنگوی سازمان‌ حفظ نباتات ، با اشاره به اینکه از اواسط مهر حجم وسیعی آفت ملخ صحرایی وارد کشور می‌شود، اظهار کرد: هجوم آفت ملخ صحرایی از بهمن سال گذشته آغاز و تا مرداد در سطحی حدود ۴۰۶ هزار هکتار مبارزه انجام شد.
 
او از توقف عملیات مبارزه در فصل تابستان خبر داد و گفت: آفت ملخ صحرایی برای فصل تابستان گذرا به سمت هند و پاکستان رفت و همواره پیش بینی می‌شود که بعد از تابستان برای عزیمت به خاستگاه اصلی که حاشیه دریای سرخ و شاخ آفریقاست، از ایران عبور کند که این امر موجب شده با حجم وسیعی از آفت در اواسط مهر رو به رو شویم.
 
استمرار مبارزه با آفت ملخ صحرایی تا اواخر آذر
میر با اشاره به اینکه مبارزه با آفت ملخ صحرایی تا اواخر آذر ادامه دارد، بیان کرد: در اواخر آذر، آفت ملخ صحرایی به سمت خاستگاه اصلیشان مهاجرت می‌کنند و از ایران خارج می‌شوند.
 
سخنگوی سازمان حفظ نباتات ادامه داد: بنابر گزارش سازمان فائو، آفت ملخ صحرایی در هند و پاکستان زاد و ولد خوبی داشته که با این وجود با حجم زیادی آفت ملخ صحرایی از اواسط مهر رو به رو خواهیم شد و پیش بینی می‌شود که سطح مبارزه از یک میلیون هکتار فراتر رود.
 
سخنگوی سازمان حفظ نباتات درباره آخرین وضعیت تامین و تدارک سموم گفت: با وجود آنکه کشور هند یکی از تولیدکنندگان اصلی آفت کش در دنیا به شمار می‌رود، ۲۰ تن سم به ایران اهدا کرده است، همچنین از طریق فائو کمک‌هایی صورت گرفته که از این طریق یک سری سم پاش خریداری کردیم.
 
او درباره تاثیر حذف یارانه دولتی بر بازار سموم و آفت کش بیان کرد: ارز واردات سموم و آفت کش از گروه یک به ۲۱ کالایی تغییر پیدا کرده است که این امر بازار آفت کش‌ها را دچار چالش کرده است.

احتمال تقلب در آفت کش و سموم
سخنگوی سازمان حفظ نباتات در پایان تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت سموم و آفت کش‌ها در حال نظارت هستیم چرا که احتمال تقلب در آفت کش‎ها توسط افراد سودجو وجود دارد.
(یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹) ۱۰:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها