چهارشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۲۳:۱۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۶۸۵۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

پیشنهاد واگذاری اختیار تعیین قیمت محصولات کشاورزی به مجلس

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز گفت:با توجه به سوابق نامطلوب دولت در اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی، انتظار می‌رود که مجلس قیمت را مصوب کند.

مسعود اسدی عضو شورای مرکزی خانه کشاورز با تاکید بر تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی خارج از ارکان دولت اظهار کرد: با توجه به سوابق نامطلوب دولت در اعلام‌ قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله گندم انتظار می‌رود که مجلس شورای اسلامی قیمت را بر مبنای قانون و سود معقول برای کشاورز مصوب و به صورت قانون به دولت ابلاغ کند.
وی افزود: شنیده‌ها حاکی از آن است که دولت قیمت خرید تضمینی هر کیلو گندم را قرار است ۳ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کند، در حالیکه این نرخ ۴۰ درصد کمتر از قیمت تمام شده تولید است.
اسدی قیمت منطقی خرید تضمینی هر کیلو گندم را ۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: خرید با نرخ کمتر برای کشاورز صرفه اقتصادی ندارد.
عضو شورای مرکزی خانه کشاورز خرید گندم با نرخ ۳ هزار و ۸۰۰ تومان را برای بخش کشاورزی فاجعه دانست و گفت: خرید تضمینی گندم کمتر از نرخ تمام شده تولید به نفع منافع ملی و امنیت غذایی کشور نیست.
وی ادامه داد: علی رغم افزایش شدید هزینه‌های تولید، بخش کشاورزی جزو معدود بخش‌های اقتصادی است که در شرایط تحریم  در جهش تولید توانسته عملکرد مثبتی داشته باشد.
اسدی درباره این موضوع که گره زدن سرنوشت گندم و نان به یکدیگر امری اشتباه است، بیان کرد: اگر مسئولان ذیربط این نگرانی را برای افزایش قیمت خودرو هم داشتند، خوب بود چرا که با اعلام افزایش قیمت تمام شده از سوی خودروسازان، دولتی‌ها اذعان می‌کنند چاره‌ای جز بالا بردن قیمت‌ها نداریم.
عضو شورای مرکزی خانه کشاورز در پایان تصریح کرد:  اکنون که زمان تعیین قیمت محصولات کشاورزی رسیده، دولت قصد دارد کمتر از قیمت تمام شده محصول را خریداری کند، درحالیکه تامین یارانه نان بر عهده دولت است و هیچ ارتباطی به کشاورز ندارد.
 
(چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹) ۲۳:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها