دوشنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۶۶۰۷
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایرنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

کنجاله سویا از مرز باشماق مریوان وارد کشور می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: رایزنی لازم انجام شده از مرز بین‌المللی باشماق مریوان کنجاله سویا وارد کشور شود تا مشکل واحدهای دام و طیور کردستان و دیگر استان‌ها برطرف شود.

خالد جعفری روز دوشنبه در چهاردهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان اظهار داشت: چند ماهی است مشکلاتی در تامین نهاده‌های دام و طیور بویژه سویا در کشور داریم و کمبود این نهاده باعث گرانی و ایجاد بازار آزاد شده است. 
 
وی بر ورود به برنامه ریزی برای تولید نهاده‌های دام و طیور در داخل کشور و استان تاکید کرد و افزود: با اصلاح و بازنگری در جیره مرغ و میزان تولید آن بر اساس نهاده‌های موجود می‌توان مشکل پیش آمده را مدیریت و نیاز بازار را تنظیم کرد. 
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با بیان اینکه در مقطعی برای واردات سویا به کشور مشکلاتی ایجاد شد، اضافه کرد: براساس رایزنی هایی که صورت گرفته بزودی از مرز باشماق کنجاله سویا وارد کشور می‌شود. 
 
جعفری با اشاره به اینکه توانایی واردات روزانه ۵۰۰ هزار تُن سویا به کشور از طریق مرز باشماق را داریم، یادآور شد: براساس اخرین گزارش ارائه شده مسوولان کشوری، خریدهایی انجام شده تا پایان شهریور روند ورود نهاده‌های دامی به کشور بهبود یافته و مشکل کمبود بر طرف می‌شود. 
 
وی تاکید کرد: دانه روغنی سویا به کارخانه روغن کشی و کنجاله آن به دام و طیور باید تحویل داده شود. 
 
انجام بیش از سه میلیون قطعه جوجه ریزی در استان
 
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: براساس برآورد انجام شده سالانه واحدهای دام و طیور استان به ۸۰ هزار و ۴۰۰ تُن کنجاله سویا نیاز دارند و از ابتدای امسال تاکنون ۵۰ درصد نیاز ماهانه هر واحد که ۶ هزار و ۷۰۰ تُن کنجاله سویا است، تامین شده است.
 
شهریار حنیفی اضافه کرد: مرداد ماه امسال بیش از سه میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای تولیدی استان انجام شده که این میزان در مدت مشابه آن در سال گذشته ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه بوده است. 
 
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه از ابتدای شهریور تاکنون میزان جوجه ریزی در استان یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه بوده است، گفت: قیمت هر قطعه جوجه ۴۵۰ تومان، قیمت هر کیلوگرم مرغ درب مرغداری ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان و برای مصرف کننده ۱۸ هزار و ۵۱۰ تومان است. 
 
 
افزایش ۸۰ درصدی توزیع کنجاله سویا در استان
 
مدیر کل پشتیبانی امور دام استان کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: یک هزار تُن کنجاله سویا به استان اختصاص داده شده و توزیع آن هم انجام شده است. 
 
فرزاد معاونی اضافه کرد : از ابتدای امسال تاکتدن ۱۵ هزار و ۱۴۲ تُن سهمیه کنجاله سویا به استان داده شده که این میزان نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد افزایش داشته است. 
 
وی با اشاره به اینکه میزان توزیع جو هم از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۳۷ درصد رشد داشته است، افزود: ذرت هم در این مدت هفت هزار تن در استان توزیع شده است. 
(دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۹) ۱۴:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها