جمعه / ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۵
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۹۶۴۹۵
گزارشگر : ۳۵۱۶
اقتصاد نمایشگاه
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
دکتر فرحناز موسوی رییس هیات مدیره ماگنولیا

ارتقای موقعیت شرکت ماگنولیا در سطح بین المللی

شرکت دانش بنیان طعم و عطر ماگنولیا به عنوان بزرگترین طراح و تولید کننده انواع طعم دهنده، رنگ خوراکی طبیعی، و چاشنی در ایران می باشد که از سال 1383 فعالیت خود را آغاز نموده است.

این شرکت با برخورداری از مجموعه کارخانجات عظیم در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه، در مساحتی بالغ بر 11000 متر مربع و با استفاده از ماشین آلات مدرن و فناوری های پیشرفته و جدید، مبتکر طراحی و تولید چاشنی های خوراکی طبیعی بومی ایران است.
 
نشریه “اقتصاد و نمایشگاه” بادکتر فرحناز موسوی رییس هیات مدیره شرکت موفق «مگنولیا»، گفت‌و‌گویی انجام داده است که می‌خوانید.
 
لطفاً سوابق مدیریت و اجرایی و همچنین تاریخچه تأسیس و فعالیت شرکت خودتان را به مخاطبان نشریه “اقتصاد و نمایشگاه” توضیح دهید؟
 
فعالیت کاری خود را از حرفه پزشکی آغاز وپس از 15 سال فعالیت مستمر از سال 1380 در موسسه تحقیقاتی صنایع غذایی برکتین مشغول به کار شدم و پس از آن در شرکت طعم و عطر ماگنولیا ریاست هیئت و مدیریت اجرایی مجموعه و قائم مقام مدیر عامل مشغول به فعالیت شدم.
 
شرکت صنایع غذایی برکتین در سال 1380 تاسیس و شرکت مگنولیا از سال 1383 فعالیت خود را شروع کرد.
 
چه کالاها و خدماتی در بازار ارائه می دهید و محصولات و خدمات شرکت شما چه مزیت ها و ویژگی های منحصر به فردی دارد؟
 
شرکت ماگنولیا تولید کننده انواع اسانس رنگ های طبیعی، خوراکی و چاشنی های غذایی برای کارخانه جات بزرگ صنایع غذایی و واحدهایی تولیدی است.
 
در فرمولاسیون محصولات این شرکت سعی شده از ترکیبات طبیعی یا برپایه طبیعی استفاده شود، از ویژگی این محصولات طعم و عطر دلپذیر، هارمونی،  دوز مصرف کم، مقاومت به حرارت، تنوع بسیار زیاد، نوآوری و طراحی محصولات جدید مبتنی بر نیاز صنعت و کشور می باشد همچنین این شرکت امکان خلق محصولات جدید و خدمات ارزیای حسی و مشاوره های تکنیکال فنی جهت استفاده هرچه صحیح تر و بهتر را دارد.
 
برای گسترش فعالیت های خود چه برنامه و طرح های توسعه ای در دست اقدام دارید؟
 
شرکت ماگنولیا در این زمینه با برنامه ریزی و استفاده از نیروهای متخصص و کارامد موفق به ارتقای دانش و توان علمی مجموعه شده است. ما نسبت به گسترش فضای تحقیق و توسعه و آزمایشگاه های تخصصی اقدام کرده ایم.
 
بر اساس طرح های توسعه ای اقدام به توسعه فضای تولید به مساحت 6 هزار متر مربع کردیم، همچنین راه واحد تحقیق و توسعه به مساحت 3 هزار متر مربع در مرحله ساخت است.
 
از دیگر برنامه های موفق شرکت ماگنولیا ایجاد روابط گسترده بین المللی در زمینه علمی و محصولی برای ارتقا موقعیت شرکت در سطح تجارت بین المللی است.
 
فعالیت شما چه نقشی در افزایش اشتغال زایی داشته و چه برنامه ای برای افزایش آن دارید؟
 
در حال حاضر تعداد یکصد نیرو به صورت مستقیم و 500 نیرو غیر مستقیم با مجموعه دانش بنیان ماگنولیا همکاری می کنند همچنین با توسعه فضاهای تولیدی، تحقیق و توسعه امکان جذب حداقل 50 تا 80 نیروی جدید متخصص در سال جاری امکانپذیر شده است.
 
مهمترین چالش ها و موانع پیش روی شرکت شما چیست و چه برنامه ای برای آن دارید؟
 
مهمترین چالش های پیش رو برای شرکت ما قوانین سخت و دست و پاگیر داخلی در زمینه واردات مواد اولیه مورد نیاز، صادرات محصولات به کشورهای دیگر به دلیل تحریم و محدودیت ها  در تعاملات بانکی عرضه و تجارت است.
 
به دلیل یک رشته مسائل فرهنگی برای نسل جوان مثل عدم خودباوری، مشکلات اقتصادی و اجتماعی که تاثیر گذار بر انگیزه ها و انرژی نیروهای متخصص شده است ما نیاز به راه حل های مختلف و متنوعی داریم تا بر این مشکلات فائق شویم.
 
 ویروس کرونا بر فعالیت بسیاری از بنگاه های اقتصادی و تجاری سایه انداخته است به صورت مشخص این بیماری تا چه اندازه بروی فعالیت شرکت شما تاثیر گذاشته است؟
 
محصولات ما مواد اولیه فراورده های غذایی است و  بیماری کرونا روی بخشی از محصولات ما که مرتبط با اصناف رستوران، فست فود و کترینگ است تاثیر گذاشته و فروش ما تحت شعاع قرار گرفته است، ولی در مجموع شرکت مگنولیا با تمهیدات اندیشیده شده موفق شده برآیند تولیدات خود را نسبت به سال گذشته مثبت تر کرده و افزایش دهد.
 
فعالیت شما تا چه اندازه می تواند به تولید ملی و افزایش صادرات کشورمان کمک کند؟
 
ماهیت محصولات ما دارای نواوری و امکان ایجاد ارزش افزوده است و پیش از این از این جزو کالاهای صدرصد وارداتی بوده و توجه به این موضوع که عطر و طعم در بسیاری از محصولات غذایی بهداشتی و  آرایشی کاربرد دارد، تولید این محصولات کاملا توجیه اقتصادی داشته و باعث کمک و ارز آوری برای کشورمان می شود..
 
دیدگاه خود را نسبت به برگزاری نمایشگاه شیرینی و شکلات بیان فرمایید.
 
بصورت کلی هدف شرکت ها از حضور در نمایشگاه در درجه اول یادآوری حضور شرکت و محصولات خود است. نمایشگاه فرصتی برای  برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان و تامین کنندگان و به روز شدن مجموعه می باشد و بستر جدیدی برای معرفی کالاها و خدمات نو فراهم می کند.
(جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۹) ۱۰:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها