این شرکت با برخورداری از مجموعه کارخانجات عظیم در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه، در مساحتی بالغ بر 11000 متر مربع و با استفاده از ماشین آلات مدرن و فناوری های پیشرفته و جدید، مبتکر طراحی و تولید چاشنی های خوراکی طبیعی بومی ایران است.
نشریه “اقتصاد و نمایشگاه” بادکتر فرحناز موسوی رییس هیات مدیره شرکت موفق «مگنولیا»، گفتوگویی انجام داده است که میخوانید.
لطفاً سوابق مدیریت و اجرایی و همچنین تاریخچه تأسیس و فعالیت شرکت خودتان را به مخاطبان نشریه “اقتصاد و نمایشگاه” توضیح دهید؟
فعالیت کاری خود را از حرفه پزشکی آغاز وپس از 15 سال فعالیت مستمر از سال 1380 در موسسه تحقیقاتی صنایع غذایی برکتین مشغول به کار شدم و پس از آن در شرکت طعم و عطر ماگنولیا ریاست هیئت و مدیریت اجرایی مجموعه و قائم مقام مدیر عامل مشغول به فعالیت شدم.
شرکت صنایع غذایی برکتین در سال 1380 تاسیس و شرکت مگنولیا از سال 1383 فعالیت خود را شروع کرد.
چه کالاها و خدماتی در بازار ارائه می دهید و محصولات و خدمات شرکت شما چه مزیت ها و ویژگی های منحصر به فردی دارد؟
شرکت ماگنولیا تولید کننده انواع اسانس رنگ های طبیعی، خوراکی و چاشنی های غذایی برای کارخانه جات بزرگ صنایع غذایی و واحدهایی تولیدی است.
در فرمولاسیون محصولات این شرکت سعی شده از ترکیبات طبیعی یا برپایه طبیعی استفاده شود، از ویژگی این محصولات طعم و عطر دلپذیر، هارمونی، دوز مصرف کم، مقاومت به حرارت، تنوع بسیار زیاد، نوآوری و طراحی محصولات جدید مبتنی بر نیاز صنعت و کشور می باشد همچنین این شرکت امکان خلق محصولات جدید و خدمات ارزیای حسی و مشاوره های تکنیکال فنی جهت استفاده هرچه صحیح تر و بهتر را دارد.
برای گسترش فعالیت های خود چه برنامه و طرح های توسعه ای در دست اقدام دارید؟
شرکت ماگنولیا در این زمینه با برنامه ریزی و استفاده از نیروهای متخصص و کارامد موفق به ارتقای دانش و توان علمی مجموعه شده است. ما نسبت به گسترش فضای تحقیق و توسعه و آزمایشگاه های تخصصی اقدام کرده ایم.
بر اساس طرح های توسعه ای اقدام به توسعه فضای تولید به مساحت 6 هزار متر مربع کردیم، همچنین راه واحد تحقیق و توسعه به مساحت 3 هزار متر مربع در مرحله ساخت است.
از دیگر برنامه های موفق شرکت ماگنولیا ایجاد روابط گسترده بین المللی در زمینه علمی و محصولی برای ارتقا موقعیت شرکت در سطح تجارت بین المللی است.
فعالیت شما چه نقشی در افزایش اشتغال زایی داشته و چه برنامه ای برای افزایش آن دارید؟
در حال حاضر تعداد یکصد نیرو به صورت مستقیم و 500 نیرو غیر مستقیم با مجموعه دانش بنیان ماگنولیا همکاری می کنند همچنین با توسعه فضاهای تولیدی، تحقیق و توسعه امکان جذب حداقل 50 تا 80 نیروی جدید متخصص در سال جاری امکانپذیر شده است.
مهمترین چالش ها و موانع پیش روی شرکت شما چیست و چه برنامه ای برای آن دارید؟
مهمترین چالش های پیش رو برای شرکت ما قوانین سخت و دست و پاگیر داخلی در زمینه واردات مواد اولیه مورد نیاز، صادرات محصولات به کشورهای دیگر به دلیل تحریم و محدودیت ها در تعاملات بانکی عرضه و تجارت است.
به دلیل یک رشته مسائل فرهنگی برای نسل جوان مثل عدم خودباوری، مشکلات اقتصادی و اجتماعی که تاثیر گذار بر انگیزه ها و انرژی نیروهای متخصص شده است ما نیاز به راه حل های مختلف و متنوعی داریم تا بر این مشکلات فائق شویم.
ویروس کرونا بر فعالیت بسیاری از بنگاه های اقتصادی و تجاری سایه انداخته است به صورت مشخص این بیماری تا چه اندازه بروی فعالیت شرکت شما تاثیر گذاشته است؟
محصولات ما مواد اولیه فراورده های غذایی است و بیماری کرونا روی بخشی از محصولات ما که مرتبط با اصناف رستوران، فست فود و کترینگ است تاثیر گذاشته و فروش ما تحت شعاع قرار گرفته است، ولی در مجموع شرکت مگنولیا با تمهیدات اندیشیده شده موفق شده برآیند تولیدات خود را نسبت به سال گذشته مثبت تر کرده و افزایش دهد.
فعالیت شما تا چه اندازه می تواند به تولید ملی و افزایش صادرات کشورمان کمک کند؟
ماهیت محصولات ما دارای نواوری و امکان ایجاد ارزش افزوده است و پیش از این از این جزو کالاهای صدرصد وارداتی بوده و توجه به این موضوع که عطر و طعم در بسیاری از محصولات غذایی بهداشتی و آرایشی کاربرد دارد، تولید این محصولات کاملا توجیه اقتصادی داشته و باعث کمک و ارز آوری برای کشورمان می شود..
دیدگاه خود را نسبت به برگزاری نمایشگاه شیرینی و شکلات بیان فرمایید.
بصورت کلی هدف شرکت ها از حضور در نمایشگاه در درجه اول یادآوری حضور شرکت و محصولات خود است. نمایشگاه فرصتی برای برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان و تامین کنندگان و به روز شدن مجموعه می باشد و بستر جدیدی برای معرفی کالاها و خدمات نو فراهم می کند.