چهارشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۷:۵۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۶۳۱۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

ساماندهی بازار زعفران/ صدور کارت اهلیت برای صادرکنندگان زعفران بسته‌بندی‌شده

زادبوم گفت: صادرکنندگان زعفران باید کارت اهلیت بگیرند و برای صادرات بسته‌بندی این محصول باید سرمایه گذاری انجام شود.

زادبوم در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما در خصوص وضعیت بازار زعفران گفت:  ۸۰ درصد زعفران تولید داخل، صادر می‌شود  و ۲۰ درصد در داخل کشور به فروش می رود که به دلیل کاهش سفرها به استان خراسان رضوی میزان خرید داخلی کاهش یافته است.
او افزود: در شرایط کنونی اقتصاد جهانی، تقاضا برای همه محصولات کاهش یافته است و محصولات ایرانی هم از این قائله مستثنی نیستند.
این مقام مسئول تصریح کرد: برای حمایت از صادرات در این حوزه، صندوق توسعه زعفران متشکل از کشاورزان و صادرکنندگان تشکیل شده است. باید مدیریت صادرات با هدایت ۵۰ شرکت صادرکننده به این صندوق انجام شود و کشاورزان در این مسیر  صادرات زعفران بسته بندی داشته باشند و اقدام به صادرات فله نکنند.
زادبوم در خصوص اقدامات انجام شده برای توسعه بازار‌های صادراتی زعفران گفت: طی بسته حمایتی از تولید کنندگان و صادرکنندگان زعفران، نیم درصد از ارزش صادرات زعفران بسته بندی شده و دارای ارزش افزوده برای گسترش توسعه صادرات به حساب شورای ملی زعفران خواهد رفت.
او ادامه داد: صادر کنندگان زعفران باید از سوی شورای ملی زعفران کارت اهلیت بگیرند و در نهایت برای بسته بندی این محصول و صادرات بسته بندی شده باید سرمایه گذاری انجام شود.
 زادبوم تاکید کرد: با تلاش و هماهنگی میان دستگاه های مرتبط با این بخش می‌توان امیدوار بود که دریک سال باقیمانده از دولت فعلی، از صادرات فله‌ای زعفران جلوگیری شود و صادرات بسته‌ بندی این کالا افزایش یابد.
رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: صادرات بدون ارزش افزوده زعفران نخواهیم داشت و فقط کسانی مجوز صادرات خواهند داشت که شورای ملی زعفران اهلیت آن‌ها را تایید کند.
 
(چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹) ۰۷:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها