سه شنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۶۱۵۴
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایلنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

کاهش سهم آفات کش‌های پرخطر به ۵ درصد/ احتمال افزایش ٢٠ برابری جمعیت ملخ‌های مهاجم در مهرماه

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور از کاهش چشمگیر مصرف سهم آفت کش‌های پر خطر در بخش کشاورزی خبر داد و گفت: تا پایان سال ٩٨ سهم آفت کش‌های پرخطر در سبد مصرفی کشاورزان به ٥ درصد کاهش یافته که به معنی تولید محصول سالم‌تر در کشور است.

کیخسرو چنگلوایی امروز در نشست خبری درباره آخرین وضعیت مبارزه با آفات کشاورزی در کشور، اظهار کرد: در مزارع گندم مبارزه با دو آفت زنگ و سن از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که این دو آفت می‌توانند خسارات زیادی به محصول وارد کنند.
 
وی ادامه داد: در سال زراعی جاری در بیش از ٥٧٠ هزار هکتار مزارع گندم مبارزه با آفت زنگ انجام شد که در صورت عدم مبارزه یک هزار و ٥٠٠ میلیار تومان خسارت ایجاد می‌شد.
 
چنگلوایی سطح مبارزه با آفت سن گندم را نیز ٢.٥ میلیون هکتار اعلام کرد.
 
 وی با اشاره به درگیری کشور با ملخ‌های مهاجم صحرایی اظهار کرد: در سالجاری تا امروز در سطح ٤٠٠ هزار هکتار از اراضی کشور مبارزه با ملخ مهاجم صحرایی انجام شده و همچنان ادامه دارد.
 
چنگلوایی یادآورشد: هر دسته ملخ در روز می‌تواند ٢ تن سطح سبز را استفاده کنند و چند هزار میلیارد تومان خسارت به بار بیاورند.
 
 رئیس سازمان حفظ نباتات کشور درباره احتمال افزایش ٢٠ برابری جمعیت ملخ های مهاجم در مهرماه هشدار داد و افزود: با توجه به بارندگی های مناسب در کشورهای هند و پاکستان انتظار می‌رود با افزایش نسل در ملخ‌های مهاجم روبه رو شویم.
 
چنگلوایی ادامه داد: بر این اساس انتظار می‌رود جمعیت ملخ‌های صحرایی در هجوم بعدی به کشور به ٢٠ برابر افزایش یابد.
(سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹) ۱۱:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها