سه شنبه / ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۴۵۱۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران به بازی های سیاسی آلوده شد!

تغییر مدیریت در تمام فرآیندهای اداری چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی امری نهادینه و کاملا طبیعی است، هر مجموعه ای حق دارد مدیریتش که در راس همه امور اجرایی است را بعد از گذشت مدت زمانی تغییر دهد و این حق آن مجموعه است.

اما تغییر باید در زمانی صورت گیرد که به فرآیند مدیریتی آینده مجموعه خدشه ای وارد نکند. 
انجمن صنایع غذایی و دارویی خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران یکی از تشکل های بسیار فعال، پویا و آتیه دار استان است که توانسته بسیاری از وظایفی که برای این تشکل صنفی تدوین شده به مرحله اجرا برساند و تحسین همگان را به همراه داشته باشد.

 

متاسفانه این روزها انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران که تبدیل به الگویی برای بسیاری از تشکل های صنفی و تولیدی استان شده، درگیر حواشی نامیمونی گردیده که قابل چشم پوشی نیست.

 

وقتی در تیرماه، انتخابات مجمع عالی انجمن در دستورکار قرار دارد، برکناری یکباره دبیر انجمن چه معنایی می دهد؟
یعنی انتخابات باید بدون دبیر انجمن برگزار شود؟!
مگر دبیر انجمن چه سود یا ضرری برای عده ای داشت که نتوانستند حضور وی را تحمل کنند و درست نزدیک انتخابات، فرآیند برکناری او را کلید زدند؟
در نبود دبیر انجمن، انتخابات چگونه بی طرف برگزار می شود؟؟
و وقتی اعضای هیئت مدیره از نامزدهای انتخاباتی انجمن هستند آیا صلاحیت برگزاری انتخابات بدون شائبه را دارند؟

 

این درحالی است که احمد مهدی زاده دبیر انجمن بارها از قبل خواسته بود با رفتن وی موافقت شود اما هر بار هیئت مدیره تاکید می کرد که فعلا کسی را جایگزین ندارد و تا انتخاب دبیر بعدی وی باید در سمت خویش باقی بماند و جالب آنکه هیئت مدیره در مصوبه اردیبهشت ماه خود، تاکید کرده بود ماموریت مهدی زاده به عنوان دبیر انجمن تا 31 تیرماه یعنی بعد از انتخابات ادامه خواهد داشت و پس از آن در مورد وی تصمیم گیری خواهد شد. 

 

برخی از اعضای هیئت مدیره که متشکل از 4 نفر هستند در اقدامی هماهنگ و خلاف مصوبه اردیبهشت ماه انجمن، اقدام به برکناری مهدی زاده کردند تا این سئوال در ذهن متبادر شود؛ آیا این حرکت اعضای هیئت مدیره، اقدامی مهندسی شده برای کسب کرسی در انتخابات آتی انجمن است؟

 

قاسمی رئیس هیئت مدیره انجمن حمایتی تمام قد از مهدی زاده داشت اما زورش به 4 نفر از اعضای هیئت مدیره نرسیده که برای انتخابات دور خیز کرده و مهدی زاده و امثال او را سدی برای رسیدن به منافعشان می دانند.

 

گویا طمع و شهوت قدرت و جایگاه، به انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران که بهترین تشکل صنفی مازندران بوده رسیده است، اگر این تشکل آلوده بازی‌های سیاسی برخی از اعضایش شود باید فاتحه فعالیت‌های صنفی و تشکیلاتی بخش خصوصی استان را بخوانیم.

 

بهتر است کمی با خود بیاندیشیم، چه کسانی بدرد آینده انجمن صنایع غذایی و دارویی استان می خورند؟

 

حسین زحمتکش روزنامه نگار اقتصادی
 
(سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹) ۱۱:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها