جمعه / ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۴
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۹۴۲۵۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های لبنی

قیمت شیر خام با نرخ تمام شده تولید سنخیتی ندارد

مدیر عامل اتحادیه دامداران گفت: با وجود افزایش هزینه‌های تولید به طور متوسط هر کیلو شیرخام کمتر از ۲ هزار و ۳۹۰ تومان از دامدار خریداری می‌شود که با قیمت تمام شده اختلاف معناداری دارد.

سعید سلطانی سروستانی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشورگفت: در حال حاضر توزیع نهاده‌های دامی به سبب کمبود با مشکلاتی روبروست.
وی نرخ مصوب هر کیلو ذرت را یک هزار و ۵۰۰ تومان، جو یک هزار و ۳۵۰ و کنجاله سویا را ۲ هزار و ۴۵۰ تومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون اختلاف قیمت مصوب هر یک از نهاده‌های دامی با بازار سیاه به چند برابر می‌رسد که این امر اجحاف در حق تولیدکننده است.
سلطانی ادامه داد: هم اکنون قیمت هر کیلو ذرت در بازار آزاد ۲ هزار و ۶۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰ تومان، جو ۲ هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۳۰۰ تومان و کنجاله سویا بالای ۵ هزار تومان عرضه می‌شود و دامداران برای سیر کردن شکم دام‌های خود چاره‌ای جز خرید ندارند.
مدیر عامل اتحادیه دامداران درباره تاثیر نوسان قیمت نهاده‌ها بر هزینه تمام شده تولید بیان کرد: با توجه به سهم ۷۰ درصدی تغذیه دام بر قیمت تمام شده انتظار می‌رود نرخ شیر و دام متناسب با آن افزایش یابد.
وی در پایان با اشاره به اینکه قیمت تمام شده تولید شیرخام با نرخ فروش سنخیتی ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر قیمت تمام شده هر کیلو شیرخام با احتساب نهاده‌های دولتی و سود منطقی برای دامدار ۳ هزار و ۳۵۰ تومان و نهاده با نرخ آزاد ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است، درحالیکه به طور متوسط کمتر از ۲ هزار و ۳۹۰ تومان از دامدار خریداری می‌شود.
 
(جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹) ۱۲:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها