یکشنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۹
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۹۴۱۷۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایلنا
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

تمام برنج‌های رسوبی در گمرک ترخیص می‌شوند

دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: با تخصیص ارز به 500 هزار تن، تمام برنج‌هایی که در بنادر رسوب کرده‌اند ترخیص خواهند شد و واردکنندگان پس از اتمام آن می‌توانند اقدام به خرید و وارد کردن برنج کنند.

مسیح کشاورز درخصوص تخصیص ارز به 500 هزار تن برنج موجود در بنادر گفت: به طور متوسط کشور در سال کشور به واردات یک و نیم میلیون تن برنج نیاز دارد، با برنامه ریزی‌های انجام شده با وزارت صمت و سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت که کاملا به اوضاع بازار آگاه‌ هستند، مقرر شد تا هرچه زودتر واردنندگان بتوانند ارز نیمایی دریافت کرده و برنج‌ها را وارد بازار کنند. با این اتفاق بازار از نظر قیمت و کمبود به تعادل رسیده و مشکلات آن برطرف خواهد شد.
وی با بیان اینکه مشکل حال حاضر عدم جدیت بانک مرکزی در این امر و ارائه ارز به صورت قطره چکانی است گفت: تعلل بانک مرکزی در ارائه ارز موجب ایجاد مشکلات جدیدی برای واردکنندگان این کالا خواهد شد.
کشاورز ادامه داد: به همین منظور از سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت  خواهش کردیم این مسئله را به بانک مرکزی گوشزد کنند، چرا که اگر دوباره ارز به صورت قطره چکانی ارائه شود بازار با چالش‎های جدیدی روبه‌رو خواهد شد.
دبیر انجمن واردکنندگان برنج با بیان اینکه اولویت اختصاص ارز با کالاهایی است که در بنادر رسوب کرده‌اند، گفت: با این اتفاق تمام برنج‌هایی که در بنادر رسوب کرده‌اند ترخیص خواهند شد و واردکنندگان پس از اتمام آن می‌توانند اقدام به خرید  و وارد کردن برنج کنند.
لازم به ذکر است که؛ از اردیبهشت ماه سال جاری براساس سیاست‌های جدید وزارت صمت برنج از گروه کالایی یک به دو تغییر یافته در نتیجه از دایره تخصیص ارز 4200 تومانی خارج شد، این مسئله موجب رسوب برنج‌های خریداری شده واردکنندگان در بنادر شد.
 
(یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹) ۱۴:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها