پنج شنبه / ۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۹:۱۹
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۹۴۰۰۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

برنج ایرانی تا کیلویی ۲۶ هزار تومان بالا رفت

انواع برنج داخلی و خارجی با تغییر قیمت در بازار عرضه می‌شوند. نرخ قند و شکر فله و بسته‌بندی نیز اعلام شد.

در این گزارش نگاهی به قیمت اعلام شده انواع برنج، قند و شکر از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان میادین میوه و تره‌بار داریم.
برنج گران شد
بررسی قیمت برنج در بازار نشان می‌دهد، انواع برنج از نیمه اردیبهشت ماه با افزایش قیمت حدود ۲ هزار تومانی رو به رو شده است. سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان یکی از مراجع تعیین و اعلام قیمت کالاهای اساسی، فروردین ماه قیمت انواع برنج ایرانی را از ۱۵ تا ۲۳ هزار تومان ثبت کرد، درحالی که امروز قیمت هر کیلو گرم انواع برنج داخلی به ۱۶ تا ۲۵ هزار تومان رسیده است.
طبق اعلام سامانه اطلاع‌رسانی این سازمان، قیمت هرکیلوگرم برنج طارم بین ۲۴ تا ۲۵ هزار و ۳۰۰ تومان در بازار تعیین شده است. همچنین هر کیلو گرم برنج هاشمی با قیمت حداقل ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان و حداکثر ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان عرضه می‌شود. قیمت برنج خزر نیز برای هرکیلوگرم، بین ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۱۷ هزار و ۴۰۰ تومان نرخگذاری شده است.
سازمان میادین میوه و تره‌بار نیز به عنوان یکی دیگر از متولیان عرضه کالاهای اساسی، هر کیلوگرم برنج داخلی را حداقل ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان و حداکثر ۲۵ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت‌گذاری کرد.
مصرف‌کنندگان برنج خارجی بخوانند
سامانه اطلاع‌رسانی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در گزارش خود، قیمت هر کیلو گرم برنج خارجی موجود در بازار را بین ۷ تا ۸ هزار و ۹۰۰ هزار تومان تعیین کرده است. در میادین میوه و تره بار نیز، هر کیلوگرم برنج خارجی حداقل ۵ هزار تومان و حداکثر ۸ هزار تومان نرخ‌گذاری شده است.
مصرف‌کنندگان برنج خارجی بدانند، هر کیلوگرم برنج پاکستانی باسماتی با قیمت مصوب ۸ هزار و ۹۰۰ تومان عرضه می‌شود. همچنین آنها می‌توانند هر کیلوگرم برنج تایلندی را با میانگین ۷ هزار و ۴۰۰ تومان خریداری کنند. برنج هندی نیز با قیمت مصوب هر کیلوگرم  ۸ هزار تومان در دسترس مشتریان است
قیمت قند و شکر هم بدانیم
در بخش دیگری از گزارش سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت هر کیلوگرم شکر سفید فله ۴ هزار و ۷۰۰ تومان و هر کیلوگرم شکر بسته‌بندی ۵ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده است. انواع شکر فله و بسته‌بندی در میادین نیز به همین قیمت عرضه می‌شود.
هر کیلوگرم قند شکسته نیز در سامانه اطلاع‌رسانی قیمت کالاها، به قیمت حداقل ۸ هزار و ۲۰۰ تومان و حداکثر ۸ هزار و ۹۰۰ تومان ثبت شده است.
در میادین نیز قند در بسته‌بندی ۴۵۰ گرمی به قیمت ۳ هزار و ۸۰۰ تومان، قند ۷۰۰ گرمی ۵ هزار و ۸۵۰ تومان وبسته‌بندی‌های ۹۰۰ گرمی به قیمت ۷ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد. همچنین قیمت هر بسته قند شکسته ۱۸۰۰ گرمی ۱۵ هزار تومان و بسته‌های سه کیلوگرمی آن ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان است. قند حبه نیز با قیمت هر کیلوگرم ۸ هزار و ۱۰۰ تومان فروخته می‌شود.
 
(پنج شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹) ۱۹:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها