چهارشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۲
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۹۳۸۰۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
تسنیم
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

رشد قیمت مواد غذایی در آمریکا رکورد ۴۶ ساله را شکست

هزینه ای که مصرف کنندگان آمریکایی برای محصولات غذایی در آوریل پرداخته‌اند ۲.۶ درصد افزایش یافته است.

هزینه ای که آمریکایی ها برای تخم مرغ، گوشت، غلات و شیر می‌پردازند در ماه آوریل افزایش یافته است. مردم دربحبوحه تعطیلی هایی که برای مهار گسترش ویروس کرونا اعلام شده، در خواربارفروشی‌ها تجمع کرده اند تا مواد غذایی ذخیره کنند.
 
 وزارت کار آمریکا گزارش داد هزینه ای که مصرف کنندگان این کشور برای محصولات غذایی در آوریل پرداخته‌اند 2.6 درصد افزایش یافته که بیشترین افزایش ماهانه از فوریه 1974 است. افزایش قیمت مواد غذایی در سوپرمارکت ها بسیار گسترده بوده و محصولات مختلفی از بروکلی و گوشت خوک گرفته تا ماهی تن و جوپرک را در بر می گیرد.
 
 قیمت گروه گوشت قرمز،مرغ ، ماهی و تخم مرغ 4.3 درصد، قیمت میوه و سبزیجات 1.5 درصد، نان و غلات 2.9 درصد و لبنیات 1.5 درصد افزایش یافته است.
 
 
صادرات گوشت آمریکا به چین با وجود کمبود در داخل
 
 افزایش قیمت مواد غذایی در آمریکا بر خلاف روند نزولی سایر محصولات در این کشور بوده که 0.8 درصد در آوریل کاهش یافته است. کاهش قیمت نفت و بنزین شاخص قیمت مصرف کننده را در آمریکا پایین آورده است.
 
 در بخش هایی مثل مواد غذایی که تقاضا افزایش یافته، تورم به وجود آمده که دلیل آن نابودی بخش عرضه این محصولات است. نبود تجهیزات حمل و نقل محصولات غذایی و افزایش قیمت این حمل و نقل تا حدی باعث بالا رفتن قیمت مواد غذایی شده است.
(چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۲:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها