جمعه / ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۷:۳۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۳۱۶۵
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

زیان ماهانه ۳۵۰ میلیارد تومانی تولیدکنندگان جوجه

فارغی گفت: با توجه به قیمت کنونی جوجه یکروزه، تولیدکنندگان مرغ مادر ماهانه ۳۵۰ میلیارد تومان از محل فروش متضرر هستند.

غلامعلی فارغی دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه ، با اشاره به اینکه بازار جوجه یکروزه تعریفی ندارد، اظهار کرد: هم اکنون متوسط قیمت هر قطعه جوجه یکروزه ۵۰۰ تا یک هزار تومان بوده، در حالی که متوسط قیمت تمام شده تولید ۳ هزار تومان است.
 
وی با اشاره به اینکه قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه یک ششم نرخ تمام شده تولید است، افزود: ماهیانه تولیدکنندگان مرغ مادر از محل فروش جوجه یکروزه ۳۵۰ میلیارد تومان و مرغداران گوشتی ۹۰۰ میلیارد تومان متضرر هستند.
 
فارغی ادامه داد: با وجود آنکه ماهیانه یک میلیارد و ۲۰۰ تا یک‌ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خسارت به صنعت مرغداری وارد می شود، از این رو انتظار می رود متولیان امر هر چه سریع تر تمهیداتی بیندیشند تا خسارات جبران‌ناپذیری به تولید کشور وارد نشود.
 
وی نیاز کنونی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری را ۹۰ میلیون قطعه اعلام کرد و گفت: علی رغم کاهش ۳۰ درصدی تقاضا برای خرید گوشت مرغ، اما در فروردین ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدها صورت گرفته است.
 
دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه درباره آخرین وضعیت صادرات جوجه بیان کرد: با وجود بحران فعلی کرونا روی صادرات به کشورهای مقصد نمی توان حساب کرد چرا که به سبب ضعف در روابط دیپلماسی عراق ورود کالای ایرانی به کشورش را ممنوع اعلام کرده است.
 
این مقام مسئول نبود نهاده دامی با نرخ مصوب را بزرگترین دغدغه مرغداران اعلام کرد و گفت: در سال جهش تولید حمایت همه جانبه از تولید داخل و نگاه به صادرات امری ضروری است.
 
فارغی در پایان تصریح کرد: با وجود آنکه صنعت مرغداری از ناحیه شروع ویروس کرونا زیان سنگینی را متحمل شده، اما از مزایای جزئی مشاغل آسیب دیده بهره مند نشده است که این موضوع یکی از اشکالات اساسی در بخش کشاورزی کشور به شمار می رود.
(جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۹) ۱۷:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها