چهارشنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۳۱۳۲
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

۶۶۲ تن فرآورده های خام دامی توقیف شد

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: براساس بازدید به عمل آمده از مراکز تولید، کشتار، فرآوری و عرضه فرآورده های خام دامی در تعطیلات نوروزی،۶۶۲ هزار و ۲۴۹ کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی غیر قابل مصرف و ناسالم توقیف و ۴۸۲ واحد متخلف تعطیل شدند.

علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور درنامه‌ای به کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی گزارشی از اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام تعطیلات نوروزی در سال 1399 ارائه کرد.
 
در این نامه از تعطیلی 482 واحد به دلیل عرضه 662 هزار و 249 کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی غیر قابل مصرف و ناسالم خبر داده شده است.
 
 
در این نامه آمده است: سازمان دامپزشکی در راستای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام تعطیلات نوروزی، در اقصی نقاط کشور با برنامه ریزی و بسیج کلیه نیروهای کارشناسی مشتمل بر  47 هزار و 735 نفر-کارشناس در قالب یک هزار و 852 اکیپ-روز نظارتی و 25 هزار و 937 اکیپ-روز بازرسی ویژه کنترل و نظارت بهداشتی فرآورده های خام دامی از تاریخ 25 اسفند 1398 تا 15 فروردین 1399 بر تولید و عرضه فرآورده خام دامی مصرفی شهروندان نظارت کردند.
 
در اجرای طرح مذکور از 123 هزار و 632 مرکز تولید، کشتار، فرآوری و عرضه فرآورده های خام دامی، 156 هزار و 170 مورد بازدید و میزان 662 هزار و 249 کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی غیر قابل مصرف و ناسالم توقیف و با معرفی 927 واحد متخلف به مراجع قضایی، نسبت به تعطیلی 482 واحد اقدام شده است.
 
ضمنا با 1057 هفت دستگاه خودرو عرضه کننده غیرمجاز فرآورده های خام دامی در ایام یادشده برخورد قانونی شده است.
(چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹) ۰۹:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها