چهارشنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ / ۰۸:۵۶
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۹۳۱۳۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
مهر
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

هدفگذاری خرید ۱.۱ میلیون تن گندم توسط تعاون روستایی خوزستان

مدیر تعاون روستایی استان خوزستان گفت: خرید تضمینی ۱.۱ میلیون تن گندم و ۷۰ هزار تن دانه روغنی کلزا در سال زراعی ۱۳۹۹- ۱۳۹۸ توسط شبکه یکپارچه تعاون روستایی خوزستان هدف‌گذاری شده است.

جمشید بنی فری  اظهار داشت: هدف‌گذاری برای خرید بیش از یک میلیون و صد هزار تن گندم توسط تعاون روستایی در استان آغاز شده است.
 
وی افزود: نخستین محموله دانه روغنی کلزا و گندم تازه برداشت شده در استان به سیلوها و انبارهای ذخیره‌سازی منتقل شد.
 
مدیر تعاون روستایی استان خوزستان ادامه داد: برداشت گندم و دانه روغنی کلزا در سه روز اخیر ابتدا از مناطق گرمسیری استان مانند هندیجان، ماهشهر، خرمشهر و امیدیه در جنوب و جنوب شرق استان خوزستان شروع شده است.
 
بنی فری خبر داد: نخستین محموله گندم به وزن چهار هزار و ۸۹ تن و کلزا به وزن ۳۳ تن و ۶۰۰ کیلوگرم در سامانه خرید تضمینی تعاون روستایی ثبت و عملاً سیلوها و انبارهای ذخیره‌سازی با دریافت «کد» برای جذب و خرید تضمینی دسترنج کشاورزان خوزستانی عملیاتی شدند.
 
وی گفت: درهای سیلوها و انبارهای شبکه یکپارچه تعاون روستایی خوزستان برای خرید کلزا از ساعت هشت صبح تا ۲۰ شب و برای خرید گندم از هشت صبح تا ۲۲ شب به صورت یکسره باز هستند.
 
بنی فری با اشاره به مخاطرات ناشی از شیوع کرونا و ضرورت جذب سریع کلزا و گندم مازاد بر نیاز کشاورزان اظهار داشت: تلاش می‌شود کشاورزان با کمترین معطلی، کلزا و گندم تولیدی خود را به سیلوها تحویل دهند.
 
مدیرکل تعاون روستایی استان خوزستان بیان کرد: برای سرعت عمل در مدیریت خرید گندم و دانه روغنی کلزا و تأمین امکانات سخت‌افزاری مرتبط با ذخیره‌سازی و خرید گندم و کلزا، خوزستان به چهار بخش تقسیم شده است و برای هر بخش از استان نیز یک ستاد معین تعیین شده تا مدیریت بهتری بر خرید محصول گندم و کلزا داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه تا ۲ هفته آینده پیک عملیات خرید گندم و کلزا در خوزستان خواهد بود، اظهار داشت: فرایند خرید گندم در خوزستان حدود ۴۰ روز است که زمان بسیار فشرده‌ای خواهد بود.
 
هدف‌گذاری برای خرید ۱.۱ میلیون گندم توسط شبکه تعاون روستایی خوزستان
 
مدیرکل تعاون روستایی خوزستان گفت: خرید تضمینی ۱.۱ میلیون تن گندم و ۷۰ هزار تن دانه روغنی کلزا در سال زراعی ۱۳۹۹- ۱۳۹۸ توسط شبکه یکپارچه تعاون روستایی خوزستان هدف‌گذاری شده است.
 
وی خرید هر کیلوگرم گندم معمولی را ۲۵ هزار ریال، گندم دروم ۲۶ هزار ریال و کلزا را ۴۶ هزار ۶۰۲ ریال بیان کرد و افزود: بهای خرید تضمینی این ۲ محصول حداکثر ظرف سه روز توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی خوزستان به حساب کشاورزان واریز می‌شود.
 
پیش‌بینی‌های اولیه سازمان جهاد کشاورزی خوزستان حاکی از آن است که امسال ۱.۸ میلیون تن گندم در خوزستان تولید که از این میزان ۱.۵ میلیون تن به نرخ تضمینی خریداری خواهد شد ضمن آنکه خرید تضمینی دانه روغنی کلزا ۱۱۵ هزار تن خواهد بود.
(چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹) ۰۸:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها