پنج شنبه / ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۸:۳۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۲۶۰۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

افراد از مصرف خام فرآورده‌های دامی‌ بپرهیزند

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا به افراد توصیه می‌شود که از مصرف خام فرآورده‌های دامی پرهیز کنند.

علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه از شناخت ویروس کرونا بیش از ۵۰ سال زمان می‌گذرد، اظهار کرد: ویروس کرونا در دهه ۶۰ میلادی شناخته شد و از همان ابتدا منشا آن در حیوانات در حوزه دام، طیور و آبزیان بوده است.
وی با اشاره به اینکه منشا خانواده ویروس کرونا در حیات وحش و اهلی بوده است، افزود: طی ۵۰ سالی که از کشف این ویروس می‌گذرد، این ویروس از حیوان به انسان منتقل شده است و تا قبل از جهش در حوزه انسانی و تبدیل به ویروس خطرناک کووید ۱۹ و سارس، علایم ویروس کرونا حیوانی به صورت سرماخوردگی در انسان‌ها ظاهر می‌شد.
رفیعی پور ادامه داد: بنابر آمار سال‌های قبل در دستگاه‌های بهداشتی عامل سرماخوردگی‌های انسانی ویروس کرونا یا آنفلوانزا بوده که منشا اصلی آن حیوانات بوده است.
 گزارشی از شیوع ویروس کرونا در حیوان نداشتیم
به گفته این مقام مسئول، تابه امروز به جز یک مورد در کشور‌های آسیای شرقی دیگر در هیج جای دنیا گزارشی از ابتلای حیوان به ویروس کرونا نداشتیم.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا به افراد توصیه می‌شود که فرآورده‌های خام دامی همچون گوشت، مرغ، فرآورده‌های لبنی، عسل و تخم مرغ را از مجاری مجاز خریداری و به صورت کاملا پخته مصرف کنند.
به گفته وی، با توجه به مراقبت‌های بهداشتی، رعایت ضوابط و استاندارد‌های بهداشتی که آبزی پروران، دامداران و مرغداران به آن عمل می‌کنند، جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر انتقال ویروس وجود ندارد.
رئیس سازمان دامپزشکی در پایان تصریح کرد: بنابر رصد و پایشی که از ویروس، میکروب، انگل و قارچ در کشور داشته ایم، تاکنون گزارشی از جمعیت اهلی و حیوانی به این ویروس آلوده نداشتیم.
 
(پنج شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸) ۰۸:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها