دوشنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۹
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۹۲۳۷۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

برخورد شدید با نانوایی‌های بی‌تفاوت به دستورالعمل‌های کرونایی

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بر برخورد شدید با نانوایی‌های بی‌تفاوت به دستورالعمل‌های بهداشتی مرتبط با شیوع کرونا تاکید کرد و گفت: بازرسی از نانوایی های استان سمنان در سال جاری حدود ۱۷ درصد افزایش داشته است.

علی تشنه دل در حاشیه بازدید از چند واحد نانوایی در سمنان با اعلام این خبر اظهار کرد: از ابتدای امسال ۱۲ هزار و ۲۴۷ مورد بازرسی از واحدهای نانوایی استان انجام گرفته است که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۷ درصد رشد داشته است.
وی با تاکید بر ضرورت افزایش نظارت و بازرسی‌ها از واحدهای خبازی استان گفت: این بازرسی‌ها در راستای اهداف و مصوبات کارگروه و به‌منظور نظارت ویژه بر کیفیت و کمیت نان های تولیدی صورت گرفته است و با واحدهایی که قوانین نظام صنفی و مشتری‌مداری را رعایت نمی کنند و نان‌های بی کیفیت به مردم عرضه می نمایند به شدت برخورد می شود.
سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به بیش از 12 هزار مورد بازرسی انجام شده در سال جاری ادامه داد: از این تعداد بازرسی صورت گرفته ، ۷۷۱ فقره پرونده تخلف با عناوین کم فروشی، عرضه خارج از شبکه آرد ، عدم رعایت ساعات کاری و غیره به ارزش ریالی بالغ بر ۲۷ میلیارد و ۱۳۹ میلیون ریال تشکیل شده است که این پرونده ها جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی معرفی شده است.
تشنه دل در این بازدید ها که به‌صورت گشت مشترک و با حضور مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری ، معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان و بازرسان سازمان صمت ، تعزیرات حکومتی و بهداشت انجام شد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا تمامی متصدیان واحدهای نانوایی ملزم به رعایت اصول بهداشتی هستند در غیر این صورت با واحدهایی که دستورالعمل های بهداشتی که از سوی مرکز بهداشت ابلاغ شده است را رعایت نکنند به شدت برخورد می‌شود.
وی خاطر نشان کرد هم استانی‌ها می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در نانوایی های سطح استان از قبیل کم فروشی ، عدم رعایت ساعت کاری ، گرانفروشی ، عرضه خارج از شبکه آرد ، عدم رعایت اصول بهداشتی و غیره موارد را از طریق سامانه تلفن ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گزارش دهند.
 
(دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸) ۱۲:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها