یکشنبه / ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۱۵۰۳
گزارشگر : ۳۵۱۴
رادیو گفت و گو
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
عضو مجمع کشاورزان خبره ایران:

تصمیم گیری درباره واردات باید به وزارت کشاورزی محول شود

قریشی گفت: تصمیم واردات باید به وزارت جهاد کشاورزی محول شود نه وزارت صمت که سنخیتی با این حوزه ندارد.

قریشی گفت و گو اظهار کرد: امکانات کشور ما از نظر اقلیمی و وسعت سرزمینی و آفتاب به شدت فوق العاده است اما اشکال کار در بخش مدیریت و عدم استفاده بهینه از این منابع خدادادی است.

وی با بیان این مطلب افزود: وقتی با وضع قوانین در بدترین برهه زمانی برای کشاورزان، مجوز واردات صادر می کنیم مانند این است که به سرباز مقدم جبهه از پشت خنجر می زنیم.

عضو مجمع کشاورزان خبره ایران بیان داشت: ما کشاورزان خوبی داریم و هم اکنون هم به سمت کشاورزی دانش محور در حال حرکتیم اما باید بخشی از قوانین را تغییر دهیم و تصمیم واردات نیز به وزارت جهاد کشاورزی محول شود نه وزارت صمت که سنخیتی با این حوزه ندارد.

قریشی همچنین بر لزوم هماهنگی همه دست اندرکاران و دستگاه های ذیربط در این حوزه تأکید کرد و افزود: مدیران بالادست باید از مشکلات بگویند، سیاست ها و دیدگاه ها نیز تغییر کنند و حتی معتقدم که سیاست خارجی ما هم باید با تولیدات و صادرات کشاورزی هماهنگ باشد.

عضو مجمع کشاورزان خبره ایران در پایان برنامه "گفت و گوی اقتصادی" رادیو گفت و گو، بهترین روش برای تشویق تولیدکنندگان و صادرکنندگان این بخش را استفاده از روش های اقتصادی یعنی تسهیل صادرات، حمایت، تحقیقات کافی و تسهیل بازرگانی برشمرد و بر آن تأکید کرد.
(یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸) ۱۳:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها