چهارشنبه / ۲۷ آذر ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۰۴۴۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

همکاری ایران و فائو در زمینه مدیریت مسائل سیل

سند مدیریت پیش آگاهی و کنترل مسائل سیل با اعتبار ۳۶۰ هزار دلار صبح امروز بین ایران و فائو به امضا رسید.

سند مشترک همکاری در زمینه ارتقای فناوری‌های پیش آگاهی و مدیریت مسائل و مشکلات سیل صبح امروز بین معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی و دفتر فائو در ایران به امضا رسید.
در این مراسم، علیمراد اکبری معاون وزیر جهاد کشاورزی اعتبار پروژه مذکور را ۳۹۵ هزار دلار عنوان کرد و گفت: تمام این اعتبار توسط سازمان خواروبار کشاورزی ملل متحد (فائو) تأمین می شود که ۳۰ درصد آن برای خرید لوازم و تجهیزات موردنیاز و مابقی برای اموری مانند آموزش، ایجاد مشارکت بهره برداران و ... صرف می شود.
اکبری تصریح کرد: پروژه TPC با همکاری ارگان های کلیدی از جمله دفتر منطقه ای بانکوک فائو، دفتر فائو در تهران، وزارت نیرو، سازمان هواشناسی، سازمان جنگل ها، دفتر مدیریت بحران و دفتر امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی انجام می شود.
وی با اشاره به امضای این توافقنامه افزود: با امضای این توافق، اجرای پروژه آغاز می شود.
اکبری، بهبود امنیت غذایی و تغذیه ای در اراضی کشاورزی متأثر از سیل را از جمله اهداف این پروژه عنوان کرد و گفت: انتقال تجربیات سایر کشورها به ایران در بحث مدیریت حوادث و خطرات طبیعی و آموزش بهره برداران و کارشناسان کشاورزی از دیگر اهداف این پروژه است که ما طی ۶ دوره آموزشی و هر دوره ۳۵ نفر را با هدف افزایش تاب آوری در مواجهه با خطرات اقلیمی آموزش می دهیم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مدت اجرای این پروژه دو سال است، از اجرای پروژه دیگری در حوزه آب تحت عنوان سیدا خبر داد و گفت: این همکاری به صورت پایلوت در قزوین در شبکه ۸ هزار هکتاری انجام می شود که اعتبار آن نیز ۵۰۰ هزار دلار است و فائو این اعتبار را تأمین می کند.
به گفته اکبری، وزارت نیرو و سازمان حفاظت از محیط زیست در این پروژه همکاری می کنند.
در ادامه این مراسم، گرولد بودکر با اشاره به اینکه امیدوار هستم این پروژه با همکاری مسئولان وزارت جهاد کشاورزی ایران به خوبی پیش رود، گفت: فائو ۱۳ تا ۱۴ درصد از کل بودجه خود را صرف پروژه های TCP می کند و حداکثر ۵۰۰ هزار دلار می تواند برای هر پروژه بسته به منطقه ای که قرار دارد اختصاص یابد.
وی ادامه داد: به عنوان مثال کشورهای شمال آمریکا و اروپا نمی توانند وارد این پروژه شوند.
نماینده فائو در ایران درباره اینکه آیا تحریم های آمریکا منجر به محدودیت همکاری فائو با جمهوری اسلامی در این حوزه نمی شود، گفت: نوع همکاری هایی که در این پروژه ها توسط فائو انجام می شود، مربوط به مسائل منطقه ای و ژئوپلیتیک نیست، بنابراین مشمول تحریم هم نخواهد بود.
وی ادامه داد: فائو تمام هزینه های این پروژه را پرداخت می کند و طرف مقابل تنها در حوزه زمان، تعهدات انجام کار و مسائلی از این قبیل سرمایه گذاری می کند که ما انتظار داریم این اقدامات از سوی دولت ها به خوبی انجام شود.

(چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸) ۱۴:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها