چهارشنبه / ۶ آذر ۱۳۹۸ / ۲۰:۵۵
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۹۰۰۵۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس سرویس عمومی

سطح مبارزه با ملخ صحرایی به ۲۰۱۷ هکتار رسید

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، گفت: با توجه به ریزش‌های جدید ملخ صحرایی، سطح مبارزه با این آفت در دو استان جنوبی سیستان و بلوچستان و هرمزگان به دو هزار و ۱۷ هکتار رسیده است.

محمدرضا درگاهی» درباره بازگشت مجدد ملخ صحرایی از کشورهای هند و پاکستان افزود: سطح مبارزه ۱۲۷ هکتار از سطح مبارزه مربوط به استان سیستان و بلوچستان و یک هزار و ۸۹۰ هکتار مربوط به استان هرمزگان است.
وی اظهار داشت: هجوم ملخ صحرایی به دو استان جنوبی کشور  ناشی از بازگشت این آفت از کشورهای هند و پاکستان به سمت شبه جزیره عربستان است که ۲۰ درصد ریزش‌ها در ایران انجام می‌شود.
حضور نماینده فائو در ایران برای مدیریت مبارزه با ملخ صحرایی
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور از حضور «کیث کرسمن» رئیس کمیسیون مبارزه با ملخ صحرایی در جنوب غرب آسیا  و نماینده فائو در ایران خبر داد و گفت: نماینده فائو کارگاه آموزشی برای کشورهای  مورد تهدید ریزش ملخ صحرایی در تهران برگزار کرده است که اکنون نمایندگانی از هند و پاکستان نیز حضور دارند.
درگاهی تصریح کرد: در این کارگاه آموزشی علاوه بر گزارش اقدامات سطح مبارزات سال گذشته و تبادل اطلاعات، برنامه ریزی برای مدیریت مبارزه و کنترل این آفت خطرناک مطرح شده است.
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: ایران با توجه به تجربه سال گذشته، وجود برخی امکانات و تجهیزات و سموم مورد نیاز آمادگی مبارزه با ملخ صحرایی در مرزها و استان های جنوبی کشور را دارد و در صورت کمک های اعتباری در این بخش به طور حتم نگرانی در خصوص مبارزه با این آفت نخواهیم داشت.
درگاهی با بیان اینکه مبارزه با ملخ صحرایی مختص ایران نیست و باید دیگر کشورها نیز اقدام کنند افزود: با هجوم ملخ صحرایی به کشورهای هند و پاکستان به دلیل بارندگی ها، کشور پاکستان اقدامات خوبی برای مبارزه با این آفت داشته اما گزاش های نماینده هندوستان نشان می‌دهد که این کشور چندان در این امر موفقیت نداشته به طوری که دو استان از این کشور مورد هجوم شدید ملخ قرار گرفته بود.
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور یادآورشد: سال گذشته مبارزه با ملخ صحرایی در سطح ۷۵۰ هزار هکتار از ۹ استان جنوبی کشور صورت گرفته است که به نظر می رسد امسال سطح بیشتری از اراضی کشور مورد حمله ملخ صحرایی قرار بگیرد.
وی ادامه داد:  دستگاه‌های مختلف از جمله استانداران، فرمانداران و بخشداران استان های جنوبی کشور در خصوص  مبارزه با ملخ صحرایی اعلام آمادگی کرده اند  و اعتبارات استانی و ملی به این بخش اختصاص پیدا می کند.

(چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸) ۲۰:۵۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها