سه شنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۹۸۴۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس سرویس عمومی

۱۲ هزار بازرسی از اصناف در روز گذشته انجام شد/ احتکار، عمده تخلفات ما نبوده است

صفایی با اشاره به اینکه روز گذشته، ۱۲ هزار بازرسی از واحد‌های صنفی سراسر کشور انجام شده است.

مجتبی صفایی سخنگوی اتاق اصناف ایران در هشتمین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه روز گذشته، ۱۲ هزار بازرسی از واحد‌های صنفی سراسر کشور انجام شده است، این در حالی است که ۶۵۰ پرونده تخلف تشکیل شده است.
وی ادامه داد: اتاق ایران باتوجه به مصوبه اخیر افزایش قیمت بنزین، یک بحخشنامه ای را به سراسر کشور هم ابلاغ کرد بازرسی ها در غالب بازرسی و نظارت تشکیل شده است.
سخنگوی اتاق اصناف ایران بیان کرد: این بازرسی ها از ۷ تا ۱۰ شب در قالب تیم های ۲ نفره و گشت های مشترک با تعزیرات حکومتی و همچنین با استفاده از پتانسیل های اتحادیه های صنفی انجام می شود.
صفایی ادامه داد: بدون تعارف هر جایی که احساس شود واحد صنفی مجموعه ای قصد سواستفاده از فضای ایجاد شده را دارد با آن برخورد و اشد مجازات مندرج در قانون نظام صنفی برای آن واحد صنفی لحاظ می شود.
سخنگوی اتاق اصناف ایران  با تاکید بر اینکه خوشبختانه رخداد خاصی در زمینه افزایش قیمت کالا گزارش نشده است گفت: هیچ بخشنامه و مصوبه ای که مجوز افزایش قیمت ها را به واحدهای صنفی و کمیسیون های اتاق های اصناف ایران بدهد ابلاغ نشده است.
وی درباره بازدارنده نبودن جرایم موجود در قانون برای متخلفان افزود: بازرسان ما هم اکنون از ظرفیت قانونی موجود در قانون اصناف برای نظارت بر بازار استفاده می‌کنند، اما برای بازدارنده بودن جرایم، طرحی تهیه شده که به زودی در جلسه هماهنگی سران قوا مطرح می‌شود که با تصویب آن، اشد مجازات برای متخلفان اعمال خواهد شد.
سخنگوی اتاق اصناف ایران بیان کرد: در تامین کالایی هیچ مشکلی نداریم بنابراین اگر در شبکه توزیع، تخلفی رخ دهد و عده‌ای بخواهند با سوءاستفاده از شرایط کنونی، سودجویی کنند در سریع‌ترین زمان ممکن به پرونده‌های تخلفات این چنینی رسیدگی می‌کنند و حتی بازرسان ما کمتر از یک ساعت در محل حضور می‌یابند و بسته به نوع تخلف در محل وقوع جرم نیز برخورد‌ها و جریمه‌های لازم را اعمال خواهند کرد.
صفایی ادامه داد: عدم درج قیمت و گران فروشی ۲ تعریف مجزا دارد و هر کدام صراحت قانون خود را در قانون نظام صنفی دارد، اما باتوجه به اعلام معاون وزیر صنعت درخصوص اینکه عدم درج قیمت به منزله گران فروشی است ما هم معتقدیم که عدم درج قیمت مادر تمام تخلفات است و در شرایط فعلی عدم درج قیمت مورد برخورد شدید بازرسان اصناف است.
صفایی گفت: از مردم ایران درخواست داریم تا هرنوع گران فروشی و عدم درج قیمت را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند تا در کوتاه‌ترین زمان با آن برخورد شود.

(سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸) ۱۴:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها