سه شنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۸ / ۰۹:۳۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۹۸۳۶
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

سوء مدیریت کاهش کشت گندم را به همراه دارد

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: کاهش سطح زیر کشت گندم حاصل سو مدیریت و عدم تصمیم‌گیری صحیح در زمینه خرید تضمینی گندم است.

 علی ابراهیمی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی  در خصوص احتمال کاهش سطح زیر کشت، گندم، گفت: آمار دقیقی در زمینه میزان سطح زیر کشت گندم در دسترس وجود ندارد اما کاهش سطح زیر کشت دور از انتظار نیست.
 
قیمت گندم از علوفه نیز کمتر است
 
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قیمت 2 هزار و 200 تومانی خرید تضمینی گندم از علوفه نیز کمتر است، ادامه داد: در سال زراعی گذشته علی رغم کشت و برداشت گندم بیش از نیاز داخلی کشور دولت در خرید آن موفق نبوده و مجبور به واردات می‌شویم.
 
عدم تحویل گندم به سیلوهای دولتی نیاز به واردات را به دنبال دارد
 
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان مدیریت ضعیف در خرید تضمینی گندم باعث شد تا محصولات تولیدی به جای هدایت در مسیر سیلوهای دولتی در مصارف دیگری استفاده شود، تصریح کرد: مصرف گندم در بخش‌های دیگر و عدم تحویل به سیلوهای دولتی باعث عدم تامین نیاز داخلی و کسری این محصول استراتژیک می‌شود.
 
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کاهش سطح زیر کشت گندم حاصل سو مدیریت و عدم تصمیم‌گیری در زمینه خرید تضمینی گندم است، عنوان کرد: با وجود نحوه تصمیم گیری در دولت در خصوص خرید تضمینی گندم میتوان شاهد کاهش تولید گندم به عنوان کالای استراتژیک باشیم./
(سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸) ۰۹:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها